Klokke til far

Medlem
16. jan. 2015
Sted
Fredrikstad
Jeg har vel (såvidt) greid å karre meg ut av startgropen, men føler at kjøpsråd passer best her :)
Min far fyller 50 i november og da er jo klokke en naturlig gave. Han er en rimelig ungdommelig 50-åring, men liker "klassiske" klokker, uten at han bryr seg noe særlig utover det. Til daglig bruker han fortsatt en Tissot han fikk til 30-årsdagen.

Jeg har allerede sendt over noen forslag innenfor budsjett (12-18.000,-) og han likte Meistersinger og ble småbegeistra over denne Longinesen.

l27554783_7.jpg

(Hvorfor i alle dager skal Longines på død og liv ha dato på "ALT" av modeller forresten :mad: )

Så, hva er et godt kjøp når det kommer til dressklokke på rundt 12-18.000,- ? Bruker begrepet "dressklokke" ganske fritt her, trenger ikke være de aller mest flashy, ingen diamanter eller bling ;)

• Liker
Reaksjoner: aksgro
Siden dette er TS, er det vel førstemann til å foreslå Nomos? Kvalitet, in-house og særs flotte.

Seriene Tangente, Club, Ludwig, Tetra og Orion er innenfor budsjett.
Nomos-Series-38-3.jpg

Vær oppmerksom på lange lugs, og ikke se deg blind på "små" diametermål. Prisene på nettsidene er inkl frakt, moms og tull. Om du er i Oslo fikk vel nylig en Thune(?)-filial merket i sitt sortiment slik at de kan sees live.

En personlig favoritt jeg vil nevne er Junghans Max Bill.
2014_02_max_bill_Automatic_01.jpg

2015_02_Max_Bill_Chronoscope_027_4501_00_Beauty_02.jpg

Fåes også i hvit.

Nomos Tangente 38 og Max Bill var begge på lista mi over forslag, det samme med Stowa Antea og Marine, men falt ikke helt i smak. Selv hadde jeg nok gått for Nomosen eller en LLD i dette prissjiktet :)

Men takk for svar! :D

Hehe, ser man det. Hadde LLD selv i tankene som backup-forslag. :) Jeg prøver igjen.

Den nye Tudor Black Bay 36 er utenfor budsjett til 21.400(?)kr med reim.
Tudor-Heritage-Black-Bay-36-ref-79500-Baselworld-2016-4.jpg

Certina DS, halvparten av budsjett. Fortsatt nok klokke til å tilfredsstille de aller fleste. Kommer vel med dato, dessverre.
certina-ds-powermatic-80-03.jpg

C029.807.16.081.01-1200.jpg

Montblanc 112515? Merk: svært tynn. Ligger til 17.595,- hos urverket. Sikkert samme pris hos norsk urmaker/Montblanc-forhandler.
montblanc-heritage-chronometrie-hand-wind-dial-men_s-watch-112515_4.jpg

Ellers ser jeg for meg at Oris 65 kommer til å bli foreslått, men noe sier meg at du allerede har sett på modellen. Se også på Frederique Constant - mange enkle modeller i rett prissjikte.

• Liker
Reaksjoner: Gunnar