klokke til militæret til under 5k?

Medlem
23. april 2012
Sted
Stavanger
skal ikke inn i militæret, men skal ha en klokke som tåler hva militæret innebærer :)

så, hvis noen kan hjelpe meg med valg av klokke så hadde det vært flott!

vil heldst ikke ha seiko 007 og 009, og de modellene, men ALT annet godtas, bare det når disse kriteriene:

*automatisk urværk
*flott med stålrem, men den skal jo på NATO uansett, så det meste går! :)
*om bezel er roterbar eller ikke er ikke så nøye, men bezel er +!
*ripefritt glass

har sett på hamilton sine klokker, men den eneste klokken jeg virkelig syntes er fin som du får på urverket.no er bare 50m vantett, og det holder ikke, men uansett.......

kom med forslag, så kan jeg love unboxing! :)

Damasko da36. Koster bitte litt mer men er en perfekt klokke for formålet.

den looken likte jeg veldig godt!

DA36_wrist01.jpg

Om du ikke ønsker en Seiko så kan Certina være et alternativ.
Litt usikker på prisen på disse nye, men jeg har vært veldig fornøyd med de jeg har hatt.

Personlig ville jeg kjøpt en Seiko brukt for en tusing her på forumet, og lagt resten i en fremtidig klokke.

Damaskoen har også et par triks som gjør den godt egnet. Skikelig skjermet mot magnetisme og beskyttet mot støt samt et spesielt stål som virkelig tåler juling.

Jeg stusset litt på den jeg også, en ordinær førstegangstjeneste skal vel de aller fleste klokker tåle :)

Steinharten er et opplagt valg i denne prisklassen. Veldig imponert over finish og kvalitet!

Om du tåler ett ur med litt størrelse vill jeg anbefale en helson shark diver! De er tilgjengelige i 45mm utgaven nå til 699USD med moms så tipper du rett over 5k, noe jeg vil si det absolutt er verdt :)

img1379zv.jpg

Hvis man faktisk skulle bruke klokken i tjeneste tror jeg heller jeg ville gått for en G-Shock, ja :)

Kloke ord Anders, Quartz er ikke dumt!

Tror den eneste analoge klokken jeg hadde brukt i militæret er Sinn UX.

Kloke ord Anders, Quartz er ikke dumt!

Tror den eneste analoge klokken jeg hadde brukt i militæret er Sinn UX.

Funker helt fint med automatiske ur. størrelsen er viktigere enn drivverket. er det så ille at G-shock er eneste løsningen, ja da mine venner, da trenger man ikke se tiden lenger for da er man død. Brukt god gammel automatik de årene jeg herjet og mener å huske en Henriksen her inne som også hadde en skikkelig sliter ; Seadweller.

Jeg brukte Seiko SKX 009 og Black monster da jeg var i sjøforsvaret. Jeg fikk en del riper på klokkene takket være pussing av M2 Browing, men det er jo bare kos!