Jeg liker personlig ikke Invicta og ville aldri vurdert det. Forbinder det med litt "juggel" for å være helt ærlig, de har vel heller ingen automatic ur? Uansett så liker jeg at det kommer forslag, så takk uansett!
En Invicta ville jeg aldri kjøpt til noen jeg var glad i.
Er vel skrevet litt
her
Den tråden gav meg lite. Jeg hadde vel forventet at klokkene ikke gikk riktig, eller at de sluttet å virke etter noen måneder eller ett års tid. Men at noen ikke likte historien til selskapet er greit nok det, smak og behag. Personlig så betyr ikke historien så veldig mye for meg i den prisklassen.
Jeg ser også at noen mente det ikke gav noen kvalitetsfølelse å holde en Invicta. Det er også smak og behag, en må kjøpe den klokken som føles best. Personlig gir en Invicta, Seiko, Hamilton eller Oris i samme prisklasse, akkurat den samme kvalitetsfølelsen hos meg. Men i den prisklassen forventer jeg ikke det helt store.
Som sakt har jeg gitt flere av disse i gaver til venner og bekjente og alle klokkene tikker og går fortsatt veldig bra 2-3 år etter. Nå skal det sies at jeg kun kjøper Quartz-klokkene for jeg har generelt dårlig erfaring med automatiske klokker i denne prisklassen.
Invicta har som mange sier veldig mange Rolex inspirerte klokker. For meg personlig som bruker mye Rolex, så gjør det meg ingenting å se noen med en Invicta klokke som ligner på en sub eller daytona. Men igjen smak og behag. Men ikke kom å si at
Hamilton Watch · Seaview Day Date ikke er Rolex sub inspirert. Oysterlenke, sort bezel, dato ved kl 03:00. Det er ikke akkurat veldig innovativt og nyskapende. Det er ikke like åpenlyst som ved flere av Invictaene, men en ser lett hvor inspirasjonen er hentet fra. Når det gjelder for eksempel Seiko har disse flere klokker som er ekstremt like både Sub og Datejust.
Men igjen så er dette smak og behag, og med mindre et flertall har dårlig erfaring med Invicta i forhold til Seiko, Oris, Hamilton eller andre merker i samme prisklasse, så fra mitt synspunkt rettferdiggjør ikke dette disse uttalelsene.
Juggel, og noe en aldri vil gi til noen en er glad i...