Klokke til min sønn

Medlem
15. mars 2009
Sted
Asker
Regner med at jeg er langt fra den eneste småbarnsfaren her på forumet. Nå har det seg slik at min sønn lærer klokken, og jeg synes det er på tide å bytte ut "Bob the builder"-klokken.

Var innom og tittet på denne til han (uten diamantene). Litt stor, men ikke mer enn min Breitling Super Avenger var på meg:p
BREITLING-Cockpit-Lady1.jpg

Den passerer helt greit som gutteklokke, og lillesøster kan arve når han vokser fra den.

Er det helt sjukt og har jeg et litt rart forhold til ting (fikk litt den følelsen av de andre kundene som var i butikken), eller er dette et strålende initiativ?

Ihverfall kuleste klokken i barnehagen:D

Haha, sorry men det er helt sjukt :D Kjøp en kul Seiko eller noe, for guds skyld.

La meg fortelle en historie.

Jeg jobbet en stund hos en av hovedstadens urmakere, en glimrende jobb for en student med begynnende WIS-galskap. Jeg solgte klokker, byttet batterier og remmer, kortet lenker etc. En dag på vårparten kom det innom en arg dame som slengte en Tissot på bordet, hun ville ha byttet sin sønns klokke fordi den ble "ødelagt av ingenting". Sjefen min tok den opp og vi inspiserte den. Den så ut som den var brukt til å grave skyttergraver med, skutt ut av en muskedunder og deretter brukt til slå noen ihjel med. Den var skitten, herpet og ekkel. Nei, sa sjefen, den er nok brukt litt for hardt til at vi kan ta dette på garantien. Klokken er ikke laget for å tåle slikt. Damen ble mektig irritert og ytret disse nå udødelige ord:

Nonsens, Fredrik spiller bare fiolin!

Nonsens, Fredrik spiller bare fiolin!

Hehe..! Det er perfekt... Ser forøvrig at du har et godt poeng...

Når det gjelder Father/Son-versjonen av piloturet til IWC kan jeg ikke si annet enn at det så lekkert ut, men budsjettet for graveredskaper strekker seg dessverre ikke så lang:p

Enig med Anders. Kjøp en bruks klokke som tåler litt.
Min sønn startet med en vintage Seiko, men nå har jeg kjøpt en nyere Seiko som er litt mindre og med lenge.
Her ser du vintage Seiko

DSC03490.jpg

Kjøp heller en Gul Micro,koster 5-600,- og er forbausende robuste..

He he, jeg kjøpte 2 Gul micro til min nevø som første klokke, den første knuste han glasset på etter 2 uker, så gikk den helt i filler etter 2 måneder, da kjøpte jeg en ny, den holdt i en måned da røyk glasset på den og.......

Noen må ikke ha klokke hehe.

Nå er han 19, og jeg kjøpte denne til jul nå i vinter: http://www.victorinoxswissarmy.com/...inoxswissarmy.com&page=321&lang=E&cnt_prm=ANY

Personlig fikk jeg en Edox Delphin som første klokke av min far, den mista jeg under en snøballkamp på skolen, den ble funnet når snøen smelta, var bare å trekke den opp og så funket den fint, har den enda og den tikker og går så fint enda ;)

Er det helt sjukt og har jeg et litt rart forhold til ting (fikk litt den følelsen av de andre kundene som var i butikken), eller er dette et strålende initiativ?

Ihverfall kuleste klokken i barnehagen:D

Hehe, jeg må være ærlig med deg, ja dette er litt sjukt :)

Barnet ditt går altså i barnehagen, og skal lære seg klokken. Og du synes altså at det er nå han bør gå videre fra bob the builder klokken og over til et mekanisk luksusur ? :)

For det første, Quartz er et must i den alderen. Av sånn ca 100 praktiske grunner. Det andre jeg spør meg om, er om du kjøper det for han sin skyld eller din egen skyld. Har du spurt han hva han synes er tøffest av en Breitling og en Bob the builder klokke? Det er kanskje sjokkerende for oss voksne, men jeg tror et barn som går i barnehagen synes tegneserie klokker er 100x kulere, enn i deres øyne enn "kjedelige" voksen klokker.

Jeg har jobbet i barnehage for få år siden, og sett hvordan de holder på i søla, sandkassa, akebakken mm. Tro meg, å putte et luksusur på et av disse barna er nesten absurd.

Da er klokken på armen!

Det ble selvsagt sveitsisk. Fra en produsent jeg føler får ufortjent lite kred, både her på forumet og andre plasser hvor klokkeinteresserte møtes;)

e6d7233f.jpg

En eksklusiv og elegant Flik Flak, laget for de tøffe jobbene i barnehagen!

Du er gal!!
Han vil sannsynligvis like enda bedre en funky swatch!
Men drittøft hvis du gjør det!:mrgreen:

Flik-flak har jeg aldri fått helt taket på, men den der så da grei ut til en liten gutt!:D
NÅR den ryker,(den kan ikke repareres, det hadde ikke vært lønnsomt heller,) så kjøper du en Gul, med borrelås rem, som han velger selv. Mange fine farger og mønster! Sterkere, og tettere..
Sånn kan du bygge hans interesse for klokker, steg for steg.;)

Jeg hadde flik flak som første klokke.
Husker det fulgt med en stor pappklokke med visere som man flyttet på selv. Det var vel et hjelpemiddel for å lære klokken.
Husker jeg synest den var kjempekul, både pga sterke farger og pga flik flak figurene.
Tror ikke jeg hadde likt en klokke i børstet stål like godt som min knallblå flik flak klokke.