Klokke til samboeren (challenge!)

Medlem
21. mars 2013
Sted
Oslo
Min samboer ønsker seg en klokke, men er helt ekstremt kresen. Hun finner stort sett kun klokker hun liker fra typiske motemerker som Michael Kors, DKNY, etc. Jeg ønsker heller at hun da anskaffer seg/får et kvalitetsur i stedet. Har prøvd å vise frem typiske dameklokker som Omega Constellation og diverse Tag Heuers, men hun liker ingen eller synes de er "meh". Konklusjonen er vel at hun ikke liker typiske kvinneur. De hun finner og liker er gjerne herremodeller.

Klokken skal ha følgende attributter:
  • Ikke stålfarget rem, men kan gjerne være sort f.eks.
  • Ikke krokorem. Vil helst at skinnet skal være glatt (remmen kan jo byttes ut hvis hun liker selve uret)
  • Ikke gull (gult?)
  • Ikke romertall
  • Ikke for mye bling og dilldall.
  • Gjerne farger
  • Kvarts
  • Pris < 10k

Finnes det en klokke hun liker av kvalitet eller må jeg med halen mellom beina kjøpe et moteur?

Enig i det. Kurrant pris også. Tror dog kronograf ikke er tingen. Har egentlig ikke spurt.

Synes også PrimaLuna, MontBlanc Star og Certina Podium DS alle er fine.

Maurice Lacroix klokkene der viste jeg henne. Likte dem ikke. For enkelt tror jeg.

Skal videresende linken, men tar fremdeles i mot flere forslag :)

Vet ikke helt hvordan Rado havner i kategorien mote/kvalitet, men denne ser ikke så verst ut, IMHO. Forøvrig gøy med en utfordring!

Vet ikke helt hvordan Rado havner i kategorien mote/kvalitet, men denne ser ikke så verst ut, IMHO. Forøvrig gøy med en utfordring!

Ja, jeg synes også den er flott. Noget over budsjett med diamantene dog.

Har faktisk en Radokatalog hjemme. Hun fant et par stykker der. Spesielt en med sort lenke, firkantet kasse og enkel urskive. Usikker på pris og modell.

Heisann:)

Du skriver ikke noe om størrelsen har det noen betydning, og bør den tåle vann? Når du forteller at hun ikke liker typiske dameur, kan nok mye av grunnen være det at de er små i motsetning til moteblingklokker (grøss).En annen faktor er om hun er ung, midt på eller moden. ;) Dessuten tror jeg vi kvinner også ser at "guttas" klokker er mye tøffere enn små nette ur en må myse seg frem til klokkeslettet på. Så hovorfor skal ikke vi kunne ha tøffe klokker? :p De herreklokkene hun trekker frem hva slags preg har de, dykker, dress, pilot, osv? Gir du meg litt mer kjøtt på beinet skal jeg se om jeg kan finne noen alternativer. :)

Størrelsen bør nok være et sted mellom 30 og 36mm. Hun er 25.

Hun tok noen bilder av klokker hun likte. Skal se om jeg kan laste dem opp her.

Radoklokken hun likte var forøvrig en V10K som koster 40k, altså helt uaktuelt.

Her er noen jeg har sansen for, dog er de mekaniske. ;)
Et knippe med forskjellige fliegerurnettsider
1274778391-12630.jpg

1298562075-16751.jpg

Link til nettsiden Stowa

861736-0.jpg

Link til Laco. Der er det flere størrelser og varianter.

Archimede

Her har du en link til mye forskjellig Seiko mm.

Den hvite Stowaklokken synes jeg var flott.

Samboeren likte denne hvis det hadde vært litt mindre greier rundt krona.
longines-conquest-L3.279.4.56.3_MED.jpg

Denne falt også i smak, men hun likte ikke at det var tall på bezelen.
certina-C014.235.36.051.00_MED.jpg

Official Longines website - Longines Swiss Watchmakers since 1832

Kanskje ikke typisk dameur, men hvis den utvalgte har litt størrelse på håndleddet syntes jeg dette er et godt valg.

Ser kanskje litt "billig" ur på bildet, men IRL er kvaliteten absoulutt god og med keramisk bezel kommer den til å se ny ut lenge.

Nå var det jo slik at stållenke er uaktuelt. 41mm blir nok også for stort. 38mm er nok maksimum.

Har forøvrig sett meg ut den Conquesten selv, men med two tone sort og stål.

Melding fra admin: Fjernet hotlink etter forespørsel fra eier av opphavsretten til bildet.

Min kone elsker denne og de for henne nyttige funksjoner, slik som alarm, værvarsling, altimeter, temperatur, kompass og en sjeldent brukt chrono.
Hvit "perlemor" skive og hvit gummirem er faktisk litt kult:
image330png_T047_220_46_116_00_png_zps8d894d5c.png
[/IMG]

Link:Official Tissot Website

På brun croco blir den kanskje nice ja.

Har egentlig ikke vurdert digitalklokke som Tissoten som ble foreslått lenger oppe. Tror kanskje de blir litt for "sporty", men en artig mulighet nontheless.