Klokkeboks for 6 klokker- forslag?

Medlem
14. sep. 2011
Innlegg
710
Sted
Oslo
Vurderer å kjøpe en klokkeboks som kan holde totalt 6 klokker
da jeg tror det skulle holde for en stund!

Kom over et bilde av en boks jeg likte svært godt!
http://i229.photobucket.com/albums/ee49/RainerMunich/IMG_5764.jpg
Denne boksen falt veldig i smak, men har ingen anelse om hvor den kan skaffes!
Så helst noe i denne stilen ( sort ) evt kan en boks i lakert tre være av interesse.
Bokser i sort/carbon er også noe som kan være aktuelt. Pris er ikke vesentlig egentlig, men rundt en 2000k-3000r
er vel noe jeg har sett for meg.

Har sett på en boks fra Buben & Zörweg for 10 klokker men 8 lapper er ikke noe som frister veldig
å bruke på dette akkurat nå...

Noen som har noen forslag? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: shammers
Jeg har den med plass til seks klokker og har ingenting å utsette på den.
God plass til store klokker, fin kvalitet på putene og ikke så halvgal pris.
Begrenset hvor mye man får satt en klokkeboks på prøve, men har hatt min i en tre års tid nå uten problemer, den har sin faste plass på nattbordet (jada jeg bor alene :p )
 
Jeg har en maken klokkeboks liggende og samle støv da jeg har gått over til winder, kan ta bilder og mål hvis du er int? Finishen på den er sort pianolakk.
 
Hvordan er det med putene på disse boksene til Rainer? Jeg har jo ganske små håndledd, og liker ikke å føle at lenka er i strekk når klokka ligger i boksen.
 
Hvordan er det med putene på disse boksene til Rainer? Jeg har jo ganske små håndledd, og liker ikke å føle at lenka er i strekk når klokka ligger i boksen.

Du skal ikke bekymre deg så mye over at de ligger i strekk, det er ikke det som "strekker" en lenke av metall.
"Strekk" i lenker er strengt tatt støv og partikler som sakte men sikkert sliper og utvider hullene som er i lenken. På sikt vil dette oppleves som "strekk" selv om det egentlig er snakk om mekaniske toleranser som har blitt utvidet.

Når det er sagt; disse putene er fine for mine håndledd som er rundt 16-17 cm som er "ganske lite".
 
Jeg har denne boksen som Juice linket til. Meget fornøyd :)

IMG_5764.jpg
 
Bestilte du bare via email eller har han noen internettside? Så ut til å være veldig fine bokser.

EDIT: Tidssonen Webshop er nå offisiell forhandler av de mest populære Rainer-boksene :)
Oppbevaring | Tidssonen Webshop

Som med det meste i dette landet er det vanskelig å konkurrere direkte på pris, men for det lille ekstra premiumet er man i alle fall sikret superrask levering og slipper å forholde seg til utenlandsbetaling, merverdiavgift etc. ...også er det jo bra å støtte sin local dealer? :)
 
Var ikke klar over at disse ble solgt her på TS, en slik med plass til 4 klokker virker jo lovende. Blir handel fra TS webshop da :D
 
Jeg vil også ha en fireklokkers boks. Men jeg ønsker et oppbevaringsrom til reimer, verktøy osv.

Har sett på boksene i TS webshop, men de har ikke noe ekstra oppbevaringsrom.


Noen ideer? Jeg vil gjerne kjøpe av TS... De har verdens korteste leveringstid. Har de kanskje noen planer om å ta inn bokser med oppbevaringsrom?
 
Jeg vil også ha en fireklokkers boks. Men jeg ønsker et oppbevaringsrom til reimer, verktøy osv.

Har sett på boksene i TS webshop, men de har ikke noe ekstra oppbevaringsrom.


Noen ideer? Jeg vil gjerne kjøpe av TS... De har verdens korteste leveringstid. Har de kanskje noen planer om å ta inn bokser med oppbevaringsrom?

Bokser med ekstra oppbevaringsrom er dessverre ikke noe som denne produsenten tilbyr for øyeblikket (de har de siste årene trukket mer i retning av å fokusere på de mest populære produktene snarere enn å utvide sortimentet). Men din forespørsel er notert og jeg skal sjekke litt rundt :)