J
Det er lite poeng ved å gjenta 10 ganger en test som har allerede stoppet sekundviseren...
Ingen man går så dypp med en klokke på armen egentlig.
Dyppeste scubadykking skjedde i september 2014: 332 meter
Og det dyppeste en man kan gå med en drakt(ADS suit) er 2000ft: 610meter er rekorden fra 2006
Klart det, noen klokker som kan tåle veldig høy trykk og kan antas som veldig motstandsdyktig i de verste situasjoner under dypp dykking men når Seiko garanterer den Prospex til 1000m og har top resultater til over 3000m, blir det egentlig helt perfekt hvis man vil ha en klokke på sin ADS drakt og jobber opp til 6 timer under 600+m
Enig i at det ikke er noen vits i å gjenta testen som stopper sekundviseren. Jeg uttrykte meg muligens upresist: Mitt poeng er at når en klokke er spesifisert til å tåle 1000 meter, bør den tåle det hver dag i lang tid, og dermed bør den underkastes et testregime som etterligner det: Mange ganger opp og ned mellom 1 og 100 bars trykk. Dette vet nok Seiko meget godt. På den annen side blir det en veldig kjedelig reklamefilm, derfor gjorde de 4000-meterstesten også
Min mening:
Jeg har ingen tvil om at en Prospex 1000m kunne gå opp og ned 10 ganger fra 0 til 1000m i løp av 24 timer: Den er fullstendig tett som ingen andre dykkerklokker er, på grunn av sin L pakning.
Ikke en gang Helium trekkes inn.
Møtte en dame på jobb i dag med denne klokken. Hun er blind og leser av tiden med fingrene. Den ytterste kulen viser timer, mens den innerste viser minutter. Kulene flyttes av magneter, og dle øsner fra magneten hvis man tar for hardt i dem. Lett risting på klokken får dem på plass igjen. Klokken har et Ronda quartzverk.
Mer om klokken her: https://www.kickstarter.com/projects/eone/the-bradley-a-timepiece-designed-to-touch-and-see
Møtte en dame på jobb i dag med denne klokken. Hun er blind og leser av tiden med fingrene. Den ytterste kulen viser timer, mens den innerste viser minutter. Kulene flyttes av magneter, og dle øsner fra magneten hvis man tar for hardt i dem. Lett risting på klokken får dem på plass igjen. Klokken har et Ronda quartzverk.
Mer om klokken her: https://www.kickstarter.com/projects/eone/the-bradley-a-timepiece-designed-to-touch-and-see
@Hugo Cabret: Hvordan er opplevd kvalitet? Kunne tenkt meg en slik selv, synd den er super!
Hvordan er lumen?
@Genta Visuelt er den flott. Må innrømme at jeg ikke kjente på den, men jeg tror en klokke for blinde også kjennes riktig. Kan ta mot til meg å spørre om å se nøyere på den neste gang jeg treffer henne.