Klokkeetui - liten og lett...

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Er litt i markedet for et oppbevaringsmedium for en fem - seks klokker... Har flere klokkebokser, men ønsker noe som er lett og lite, kanskje reiseetui er et nøkkelbegrep. Har sett slike tubeformede saker et eller annet sted (hvor alle klokkene ligger ved siden av hverandre) og det kan absolutt være noe. Vanlig klokkeboks tar rett og slett for mye plass i i kofferten.

Håper på innspill. NB! Er ikke negativt at prisen ikke er allverden, da dette ikke er et område jeg føler jeg vil prioritere i forhold til planer om klokker inn, samt en serviceperiode på flere klokker jeg har.

Denne synes jeg er ganske vellykket ift prisen :

http://www.watch-tool.de/html/watch_boxes.php?id=0499ds

0499ds_gr.jpg

Takk for tips begge to. Prisen er ikke gal, men mener at jeg har sett dem enda mindre. Muligens ikke "hard-cover" på de/den jeg mener å ha sett et sted (kanskje på gtg eller noe)... Nærmest bare som et "håndkle" med en liten pølse inni til å feste urene rundt (beklager dårlig forklaring). Gir ikke beskyttelse mot de største støtene, men... Det er som nevnt transportetappen som virker noe slitsom med en hel klokkeboks, f. eks hvis man skal på gtg på kvelden, og må på jobb først. Ikke noe problem hvis man kjører bil, men blir litt mye med boks på bussen synes jeg...

Hvis du gir f i hvordan det ser ut så er løsningen åpenbar: Oakley Watch Vault:

4202527897_bf0fc10e1d.jpg

Klokken ligger støtt og godt beskyttet, tar minimal utvendig plass, billig, alltid tilpasset til hvor mange klokker du vil reise med og kan pakkes i det som er igjen av små åpninger i bagasjen. Er svært fornøyd med mine. Skal det se pent ut er nok pølsa lenger oppe et bra alternativ.

Takk til alle for at dere har tatt dere tid.

random, de du fant er right on spot! Særlig pølsa. Tenkte egentlig på noe ala den øverste, men ser nå at den nederste er en snabb jeg kunne tenke meg...

Bra funnet Random!

Var på nippet til å bestille pølsen inntil jeg så at frakten osv ville kostet ca 300% mer enn selve pølsen :confused::(
Får heller finne noe lokalt.

Hvis man ikke stapper pølsa med alskens godsaker, men begrenser seg, og strammer rem eller lenke godt så vil man vel klare å opprettholde mellomrom eller? Er selvfølgelig krise å finne pølse med STOR bul i den ene enden når man pakker ut...

Jeg hadde ikke stolt på det.

For øvrig synes jeg vi har vært flinke til å holde denne tråden på et saklig nivå til tross for den ene lissepasningen etter den andre.

Jeg konkluderte hvertafall med at jeg skulle sende ut en request på etsy.com :)
Må bare prøve å tenke ut hvordan jeg kan hindre at lenken gnisser på kassen mens de ligger inni der. :)

Du kan jo se her, klikk på accessories til venstre og scroll litt ned. Ser ikke ut til å være allverdens kvalitet, men det holder kanskje.

Her er noe tilsvarende.

Denne ser OK ut, men tar bare 3 klokker.

Denne ser også lovende ut.

Her er for øvrig en for Mathfjeld:)

Her er den lobergen har et bilde av, ser ut til at du må kontakte produsenten direkte for å evt få en pris. Høres dyrt ut....

Her er den lobergen har et bilde av, ser ut til at du må kontakte produsenten direkte for å evt få en pris. Høres dyrt ut....

ABP er definitivt dyrt ;)
det var derfor jeg ikke utdypet men bildet og produktet var verdt en plass i tråden.

en cheap løsning er å bruke en pølse for sølvbestikk :

Pochette_A_Couverts_Dardel.jpg