Klokkehandel i London - Er det noe å hente?

Medlem
11. aug. 2013
Innlegg
427
Sted
Oslo
God ettermiddag

På mandag reiser jeg en liten tur til London for å koble av, og kanskje gjøre noen kupp på salgsvarer. Ettersom jeg er i markedet for en ny klokke om ikke lenge (er vi ikke alle det?), tenkte jeg å høre om noen her har noen nye erfaringer på klokkekjøp i London? Ser at dette har blitt tatt opp tidligere, men markedene kan ha endret seg siden sist det ble tatt opp.

Primært er jeg ute etter en Sub no-date eller Tudor Heritage Black Bay, men jeg ser også på en Speedmaster Pro (tenkte primært å kjøpe brukt, med unntak av Tudoren som er litt mer sjelden på bruktmarkedet foreløpig). Etter mye søk på nettet kommer jeg frem til at det kanskje ikke vil være så mye å hente på dette, med mindre man har planer om å unndra import-mva, og det kan vi jo ikke ha noe av :rolleyes:

Er det noen av dere som har gjort dere lignende erfaringer, eller er det muligheter for å gjøre gode dealer der som man ikke får gjort hjemme?
Jeg hører gjerne fra dere. Også om dere har noen gode second-hand butikker dere kan anbefale i London-sentrum :)
 
Nei, klokker er dyrere i London enn i Norge. Både nytt og brukt.

Bruktmarkedet: Burlington Arcade og Austin Kaye på the Strand er vel kanskje det mest kjente.
 
Var sist i London September 2013 med planer om å kjøpe ny klokke, men som nevnt over så er det generelt dyrt med klokker i London, så endte opp med å kjøpe her hjemme.
Men kan på det sterkeste anbefale Burligton Arcarde for klokke-sightseeing. Vanvittig mye vintage Rolex, Omega, Patek osv. Også stort sett alle merker har AD der. En gøy klokkeby, men litt dyr.
 
Var sist i London September 2013 med planer om å kjøpe ny klokke, men som nevnt over så er det generelt dyrt med klokker i London, så endte opp med å kjøpe her hjemme.
Men kan på det sterkeste anbefale Burligton Arcarde for klokke-sightseeing. Vanvittig mye vintage Rolex, Omega, Patek osv. Også stort sett alle merker har AD der. En gøy klokkeby, men litt dyr.

Får inntrykk av det:)

Burlington Arcade har vært skrevet opp på besøkslisten i noen måneder allerede, så der blir det besøk. Kjøp eller ei.

Fint at hotellet jeg skal bo på er 200m unna:D
 
Da var jeg tilbake fra tur, og det var som jeg fryktet mtp prisnivå i London. Dyrt! Trålet Burlington Arcade og Bond Street flere ganger for å kikke i vinduene:)
Var innom en av butikkene i Burlington og slo av en prat med eieren, ettersom jeg var litt på let etter Birthyear-sub. Fikk da vite at alle brukte Subs som selges der, går for mer en nypris. Han viste meg en vanlig sub med dato fra 2009 som de skulle ha ca 55 500,- for. Hvorfor? Fordi den var fra før de endret måten de skrev serienummer på, og derfor var den sjelden. Dette høres merkelig ut i mine ører. En 4-5 år gammel klokke har vel ikke noe vintageverdi? Ihvertfall ikke som rettferdiggjør lik pris som på en butikkny klokke?

Når det er sagt, var det veldig mange fine butikkvinduer å drømme seg bort i, og jeg anbefaler alle som skal til London å ta turen til dette området:)