Klokkekjøp i New York

Medlem
15. mars 2009
Sted
Asker
I sammenheng med en nært forestående tur til New York kiler det litt i pungen (pengepungen).

Hadde egentlig lovet meg selv innkjøpsstopp i inneværende kvartal, men kan hende jeg ryker på en smell.

Vet det er flere tråder om klokkehandling i New York her allerede, men er egentlig ikke interessert i veibeskrivelse til Tourneau eller Cellini.

Mitt spørsmål er: kjenner noen til en "trustworthy" gråmarkedsselger med butikk i New York?

Kom over denne: http://www.watch-arena.com

Til å ha holdt på i over 10 år synes jeg det er merkelig lite info å finne på google, men de har mye snacks jeg kunne tenkt meg. Fant noen referansesjekker på watchnet, men det var stort sett de samme som svarte og anbefalte, og det grunnlaget føler jeg blir litt tynt.

Noen som har vært borti disse eller andre?

Jeg har ikke handlet fra ham, men Gary Jemal har et godt ord på seg i Panerai-kretser. Såvidt jeg vet selger han for det meste Panerai, men skaffer mye annet.

http://www.watchworldinc.com/info.html

Jeg var i kontakt med Gary Jemal sommeren 2008 under besøk i New York. Han holder til i 47. gate sammen med en masse diamantselgere, men disse har kollektiv sommerferie to-tre uker i juli, akkurat da jeg var der. Gary var likevel imøtekommende og kunne møte meg i New Jersey hvor han har lager.

Reisebrev

Tenkte jeg skulle gi en kjapp oppdatering på denne, hvis det er andre som skal ta turen over i nær fremtid.

Etter en langhelg i NYC rakk jeg innom to Tourneau- og Wempebutikker, men må vel si at 47th street tok kaka.

Riktignok et imponerende utvalg på spesielt Tourneau, men ikke spesielt rimelig og litt høye nesetipper på betjeningen gjorde at klokkekjøpene uteble.

I 47th street derimot var det reneste bazaren. Sikkert 50 gråmarkedsdealere, alle kunne skaffe "alt". Butikker med like stilig innredning som nøkkelfileren på togstasjonen her hadde 10 AP ROO i edle metaller liggende side om side med haugevis av Breitling, Rolexer, Panerais osv. Jeg ble rett og slett litt målløs av å se hvilke enorme verdier som lå pakket inn i plastlommer, og tradet som filleryer på et tyrkisk marked.

Jeg hadde hatt kontakt med Gary Jemal i forkant (takk for tipset DJM) og forsikret meg om at han hadde en PAM210 inne. Denne hadde han selvfølgelig solgt før jeg rakk innom butikken hans.
Gary Jemal hadde nok god greie på Panerai og jeg hadde på ingen måte vært redd for å handle av han. Men han var ikke noe videre serviceminded og hadde nok heller ikke bedre kontakter på Panerai enn mange andre i gaten, så jeg går ingen omveier for å gjøre business med han neste gang.
Utrolig nok klarte ingen andre i gaten og skaffe denne den dagen jeg var innom. (Dro ikke for å handle før siste dag, urutt av meg). "Alle" kunne få tak i den til dagen etterpå, men siden jeg skal tilbake om et par måneder tok jeg meg ikke bryet/risikoen med å få den sendt.

Prisene var ganske konsekvent 25% under retail i NYC, med litt prutningsmonn.

Det som også overasket var at utvalget var så snevert, samtidig som det var enormt. Du kunne få tak hvilken som helst Breitling, Rolex, Panerai eller AP, brukte eller nye, på minutter (nesten). Hvis du av en eller annen grunn trenger 300 Rolex Subs og 150 AP ROO er jeg sikker på at du kunne klart og fylt posen på under halvtimen. Andre merker var det derimot ikke så imponerende utvalg av, hvilket vel bekrefter at selv om omsetningen er høy, kan det virke som om marginene her er lave og de er helt avhengige av å "snu" varelageret fort.

Uansett, etter skuffelsen over å ikke få tak i min neste PAM ble jeg fast innstilt på å plukke med meg noe annet, for ikke å komme tomhendt hjem. Var fast innstilt på en Rolex Sub, men pent brukte, 2 år eller nyere lå på rundt 5000$ og da følte jeg at marginene ble for små, i hvertfall om den skulle tolles inn.

Min store "grail" AP ROO Safari lå på rundt 15000$.
Men reisekasse var dessverre ikke stor nok på siste dagen (burde virkelig ikke utsatt klokkekjøpet så lenge:))

Så da kom jeg hjem med samme klokke på armen som når jeg dro:(

Vi får se hva som havner i kofferten på neste tur.

NYC

Takk for resiseskildring, synd det ikke ble noe kjøp...men regner med du gjør noe med det til neste gang..

Hvor på 47th ???? helt utrolig, bodde på 50th uten å se så mye som en fake Rolex engang....

Takk for resiseskildring, synd det ikke ble noe kjøp...men regner med du gjør noe med det til neste gang..

Hvor på 47th ???? helt utrolig, bodde på 50th uten å se så mye som en fake Rolex engang....

Hmm... Da må du ha vært en del full tror jeg, for hele 47th mellom 5th og 6th var en eneste stor diamant og klokkebørs;)

Takk for reiseskildring, skulle ønske flere kunne lagt igjen slike rapporter! Meget nyttig når man skal på tur, jeg funderer litt på NY-tur til sommeren/høsten, så jeg lagrer denne :) :)