Klokkeplaner for 2016?

Hmmm...

Jeg er litt i tvil på hva jeg vil ha ved siden av Daytonaen og Orient Unionen min.

Sub-C? Speedmaster? GMT-C?

Ønsker å kjøpe meg en Omega Seamaster 9300 igjen. I mine øyne, det beste Omega har kommet med på mange mange år.

Regner med en kraftig oppgradering av bolig (og boliglån) i 2016, så tror det blir et relativt rolig klokkeår. Drømmen er fremdeles en Urwerk 210, men tror det må bli senere.

Nei, i 2016 skal jeg nok ta det med ro på klokkefronten. Bare kose meg med det jeg har og lære å være fornøyd.

(Særlig ...)

• Liker
Reaksjoner: trojen og Guest571
I'll have to go with a F.P.Journe as the Viking wi-fi said I can buy what I like, that's 4-sure, but everything has its price !!!

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Hovedkjøpet blir nok en pam 312 eller 510. Har også veldig lyst på en bronze sharkdiver til sommeren.

Tja, hva skal man si?

Det er et par klokker som fortsatt ligger høyt på ønskelisten; Patek 5726 eller 5726/1 og noe massivt i gull fra en anerkjent produsent av spikerstål – Yachtmaster 116655.

På et eller annet tidspunkt skal en av disse inn, men jeg har ikke lyst til å flippe noe av det jeg allerede har. Det må mao. gjøres noen harde prioriteringer, og det er jo ikke sikkert at kona blir like fornøyd dersom konebilen plutselig er byttet ut med en el-sykkel og Patek :D

Jeg er også meget forelsket i JLC Grande Reverso Duo og Grande Reverso Calendar – og “trenger” et flott dressur. Kanskje JLC duger som eksklusiv ventepølse i påvente av noe større? Eller kanskje jeg skal gå for en noe rimeligere Radiomir?

Fortsettelse følger :)

• Liker
Reaksjoner: uret og TomB
Ønsker å kjøpe meg en Omega Seamaster 9300 igjen. I mine øyne, det beste Omega har kommet med på mange mange år.

Regner med en kraftig oppgradering av bolig (og boliglån) i 2016, så tror det blir et relativt rolig klokkeår. Drømmen er fremdeles en Urwerk 210, men tror det må bli senere.

Så sykt enig med den Omegaen. Har hatt den 3 ganger og savner den sykt masse. Er kul både på lenke og gummi. Utrolig rå klokke!

Jeg burde ha grandiose planer i og med at jeg fyller rundt år i 2016, men vi får se...Det er flere ur jeg liker godt, feks 1680, Daytona, 372 etc.
Jeg står litt og bikker mellom vintage/nyere og klarer ikke bestemme meg. Det kan bli null og det kan bli flere. Alle muligheter åpne.

Har for tiden kun 2 ur (+ T-touch som ikke telles med), så det skal nok inn ett til i løpet av 2016 - eller før;)
Jeg har kommet til at 3 er det ideelle antall ur for meg, da blir alle brukt og satt pris på.

• Liker
Reaksjoner: uret og Jone
114060 eller en Pepsi må def inn!
Hadde også vært knall med en funky 70-talls chrono, eller en yacht timer fra samme tiår, til sommers.
Heuer Camaro for å toppe det hele!
Ut skal SM300...kødda...kanskje..

Jeg rettferdiggjorde Milgauss-kjøp med at jeg ikke skulle ha mer enn en klokke i bruk, tidligere i år. Får se om jeg klarer å holde dette, eller om det fortsatt blir en klokke, bare at den ene klokken blir byttet ut

I 2015 ble det solgt to og kjøpt to. Til neste år skjer det ingenting, men intet nytt er godt nytt....eller?

Veldig usikker på mine planer for neste år. Kunne tenke meg en PAM512, Polar eller JLC Reverso. Skulle de bli et storkjøp så blir det nok en av de.

Antagelig blir det "ny" bil til sommeren, så da må nok ny klokke vike, dessverre.

Ellers driver jeg fortsatt og sikler på en Nomos Orion som er åpnåelig uansett hva ellers som skjer neste år.

• Liker
Reaksjoner: BosseSvenson
Særdeles tvilsomt om noe forsvinner ut i løpet av året. Det må i så fall bli Omega Geneve Dynamic. Inn? Tja... På tide å bli voksen og gå for Sub, kanskje? Og/eller en Speedy Pro? Og eller en Panerai av noe slag, hvis den passer på pikespeiderhåndleddene?