Klokkepriser i Sveits

Medlem
11. aug. 2009
Hei!

Skal kjøpe meg nytt ur, blir enten Tag Heuer eller Raymond Weil.

Er det noen her inne som vet hva prisene på ur i Sveits ligger på, kontra Norge?

Dere skjønner, jeg skal til Sveits i januar, men hvis det ikke er noe særlig å spare på å kjøpe der nede,

så kjøper jeg heller her hjemme i norge nokså snart.

Det kommer an på kronekursen. Da francen lå under fem kroner, var det interessant. Du kan kreve tilbake mva, som er på rundt 8%. Særlig mye penger vil du neppe kunne spare uansett. Skal du gjøre kupp ift norske priser bør du vel heller handle i USA, hvor det er mye lettere å oppnå rabatter.

Når det er sagt, er Sveits er fantastisk sted å vindusshoppe. Etter et par runder i butikkene der, kan det godt hende at du har bestemt deg for et annet ur enn de du først hadde tenkt deg. :)

Ok. Takk for svar!

Nei da blir det nok heller til at jeg kjøper i hjemmelige trakter.

Når det er sagt, er Sveits er fantastisk sted å vindusshoppe. Etter et par runder i butikkene der, kan det godt hende at du har bestemt deg for et annet ur enn de du først hadde tenkt deg.
Etter min erfaring så kan "vindusshopping" bli en ganske så dyr affære, i såfall må jeg legge lommeboka igjen i hotellsafen! ;)

Men jeg sliter litt med valgets kvaler... Raymond Weil Freelancer (chrono), Tag Heuer Carrerra, eller Omega Speedmaster.
Hva ville ekspertene her inne gått for, hva urverk angår? Liker designet på alle 3.

tror jeg hadde gått for Speedmasteren, det er i mine øyne den største klassikeren av de tre:) men for all del, fin fine ur alle sammen..