Klokkeråd

Medlem
15. feb. 2014
Innlegg
9
Sted
Frogner
Heisann,
Har snoket rundt her inne lenge, lært veldig mye og sett mye bra klokker her!

Har et spørsmål som jeg kunne trengt forumets ekpertise på:

Jeg er på jakt etter en ny klokke - prismessig mellom 20-25k i første omgang.

Har tidligere hatt en Breitling B1 før jeg byttet den inn i en Breitling Chrono Evo 18k Rose Gull (C13356).
Denne ble solgt i fjor grunnet en likviditets skvis. Nå er tiden inne på å begynne å se seg rundt etter noe nytt.

Har sett litt på Omega Speedmaster (brukt) samt også tittet litt på Tudor Pelagos.

Har noen andre noen innspill/tips på ting jeg burde se på?

Blir nok en Rolex etterhvert ( liker veldig Deepsea (116600) evt Yachtmaster med blå skive (16622?)
Men trenger en "starter watch" igjen.

Takk på forhånd!
 
Pelagos er en flott klokke som du bør kunne få tak innenfor budsjettet. Mener at @Tom Henriksen har en, og at han er svært godt fornøyd. Og det er ingen dårlig attest.

Ikke et vondt ord om Speedy, men det er litt mer skjør klokke. Så spørs det hvilke bruksområder du har tiltenkt din nye klokke. Slik jeg ser det er nok Pelagos beregnet på litt tøffere oppgaver enn en Speedy.

Rart, forresten, at ingen har anbefalt at du skal spare litt til og kjøpe en brukt Submariner ;)
 
Redigert av en moderator:
Hvis du skal ha en hverdagsklokke som tåler det meste, vil jeg anbefale Tudor Pelagos. Størrelsen på 42mm og bygget i Titan er veldig komfortabel. Bonusen er den ekstremt velbygde lenken, denne er helt i toppklasse med enkle justeringsmuligheter.
Tom
 
Takk for gode tilbakemeldinger.
Har faktisk tittet litt på den IWC Ingenieur, er definitivt av interesse. Bærer den stort på armen?
Lurer på om jeg skal spare litt til og evt gå opp en prisklasse i så fall.
 
Den bærer akkurat passe på armen :) stor, men ikke høy, så den sklir fort innunder skjorte ermet :)