Klokker billigere i London?

Medlem
17. mai 2011
Har tenkt meg til tur til London i sommer, og da lurer jeg på om klokkene der er noe billigere enn i Norge?
Takker for svar!

Pundet er jo relativt gunstig om dagen, så om kronen holder seg sterk kan det kanskje være et par tusen å spare. God kronekurs minus engelsk VAT (20% mener jeg å huske), pluss norsk MVA ved innførsel kan gi en grei nok besparelse.

Da jeg var der ved juletider var forskjellen på Omega, som var det eneste merket jeg hadde en viss peiling på prisene her hjemme, ganske liten, men dette var i de typiske turistfelle-butikkene rundt Regent-Street, kan jo være billigere utenfor disse gatene.

Er det mulig å få tilbake den engelske momsen for å så ikke tolle den inn i Norge?
Da blir det jo noen kroner å spare?

Det er vel mulig å lure seg unna (som med mange andre ting).
Husk at du da bryter loven.

Sist gang jeg leste om en person som gjorde dette, ble klokken konfiskert og han måtte betale en bot (som var høyere enn 25% av klokkens verdi!)

Er det mulig å få tilbake den engelske momsen for å så ikke tolle den inn i Norge?
Da blir det jo noen kroner å spare?

Gjør du dette begår du et lovbrudd, og risikerer en rekke ubehageligheter.

Lovbrudd eller hjelp til lovbrudd skal ikke forekomme på Tidssonen.no.
http://www.tidssonen.no/forum/showt...ruk-av-Tidssonen.no-(revidert-17.-april-2011)

Riktig prosedyre for innførsel vil være å be om papirer for tilbakebetaling av moms der du foretar kjøpet, og deretter tolle klokken inn i Norge.