Klokker i utlandet

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Sted
Fredrikstad
Skal en liten tur til Ungarn nå i julen, og lurte i den sammenheng på om noen kjenner til forhandlere eller evt. boutiques som er verdt å få med seg i Budapest?

For future reference, kan jeg konstatere at prisnivået ligger fra 5-15% lavere enn i Norge. Ikke de helt store pengene å spare i utgangspunktet, men det er mulig man kan forhandle seg til en bedre pris.

I tillegg er det som turist mulig å få igjen merverdiavgiften på 14%, men etter å ha opplevd byråkratiet i Ungarn på nært hold, er det mulig dette bør ses på som en bonus fremfor en sikker tilbakebetaling.

På den annen side er utvalget i Budapest temmelig bra. I tillegg til din typiske moteklokke eller entry-level swiss så jeg bla. Patek Philippe, Corum, Eberhard, Longines, Omega, Fortis, Doxa, Breitling, Jaeger-LeCoultre, Panerai (inkludert Ferrari-linjen), IWC, TAG Heuer, Oris mm.

Desverre ble det ikke noe tid til noe prøving. Den nye IWC Da Vinci ser forøvrig ut som et beist.

EDIT:
Tenkte forøvrig at om flere skriver sine erfaringer med priser og utvalg i andre byer/land her, kan jeg oppsummere alt i en liten "guide-tråd" senere. Kjekt å ha om man skal ut å reise og er nysgjerrig på prisnivå og utvalg. :)

Hei

Da jeg var i Kuala Lumpur i Malaysia sist kjøpte en kollega av meg en TAGHeuer Aquaracer til kona. Den endte opp med å koste rundt 5000 kroner og her hjemme tror jeg at de ligger på ca 9500 kr (sist jeg sjekket i en klokkebutikk i Stavanger)

Klokken i Kuala Lumpur ble kjøpt på Sincere Watches i Suria KLCC shopping senter. Se http://www.sincere.com.sg/

Hei

For noen år siden kjøpte jeg en TAGHeuer Link til meg selv i Bangkok. Jeg betalte ca 12500 mens her hjemme kostet klokken rundt 21000 kr hvis jeg ikke tar helt feil. Klokken ble kjøpt på en offisiell TAGHeuer butikk på et shopping senter....lurer på om det var på MBK.

Det er en del penger å spare i Dubai også. Jeg kjøpte en Breitling derfra via en bekjent og jeg kjøpte en Navitimer Olympus. Det kostet ca 28000 i Dubai mens den kostet ca 50000 her hjemme.

Haha:p:p

Fra spøk til revolver, det Juice skrev i denne antikvariske tråden er noe vi kanskje kunne tenkt på, nemlig dette med en guide-tråd. Jeg har lagt inn noe erfaringer fra Roma og Brussel, jeg har sett flere tips om London, innbiller meg noen har skrevet noe om Hong Kong, Stipey (?) tror jeg hadde noe på Praha og Anders driver jo og rapporterer fra Ville Vesten (og har sikkert mer å komme med når han kommer hjem).

Så hvis en eller annen frivilllig sjel kunne ha begynt på en slik tråd kunne vi jo bare ha samlet lenkene til reisetips der?

Haha:p:p

Fra spøk til revolver, det Juice skrev i denne antikvariske tråden er noe vi kanskje kunne tenkt på, nemlig dette med en guide-tråd. Jeg har lagt inn noe erfaringer fra Roma og Brussel, jeg har sett flere tips om London, innbiller meg noen har skrevet noe om Hong Kong, Stipey (?) tror jeg hadde noe på Praha og Anders driver jo og rapporterer fra Ville Vesten (og har sikkert mer å komme med når han kommer hjem).

Så hvis en eller annen frivilllig sjel kunne ha begynt på en slik tråd kunne vi jo bare ha samlet lenkene til reisetips der?

Tror det kunne vært nyttig. Jeg hadde nytte av dine Romatips for 3-4 uker siden Krille - uten at jeg kjøpte noe.
Det var faktisk Romatipsene som gjorde at jeg fant ut at det er et forum her hjemme. Fant link til artiklen på timetotalk i Sverige

Jon