Klokker som varer? tål mye, og sjelden ødelagt.

Medlem
3. jan. 2016
Sted
porsgrunn
er det casio g shock som har rykter om tåler mest?
jeg er en som er glad i klokker, har hatt kunn nixon men jeg syntes de er litt mer for ungdom, nå ser jeg mer på seiko siden jeg syntes de har mange fine klokker. men usikker hvilket som tåler min hverdag bruk.
jobber som elektriker / trener / også tar jeg nesten aldri av klokker.

har noen forlag til en bra klokke? helst sånn som ikke bytte batteri.

• Liker
Reaksjoner: JD83 og Raymond75
er det casio g shock som har rykter om tåler mest?
jeg er en som er glad i klokker, har hatt kunn nixon men jeg syntes de er litt mer for ungdom, nå ser jeg mer på seiko siden jeg syntes de har mange fine klokker. men usikker hvilket som tåler min hverdag bruk.
jobber som elektriker / trener / også tar jeg nesten aldri av klokker.

har noen forlag til en bra klokke? helst sånn som ikke bytte batteri.

Bilmekaniker og bruker selv seiko skx007/009, Omega smp300 og Rolex explorer polar. Alle disse har tålt bruken hittil, selv om de er i veldig forskjellig prisklasse.

• Liker
Reaksjoner: Preacher og cmeluk
nå begyner jeg å tvile om jeg skal ha Seiko Automatic Diver's 200M Jubilee Bracelet SKX009K2 eller Seiko Automatic Sports SNZG17K1.
SKX all day erry day. Det er en utgått modell, og vil bli ettertraktet(vi snakker ikke vill avkastning, men at de holder seg i pris) på sikt også.
Om du blir lei den rød/blå bezelen, finnes det og et hav av muligheter for modifikasjoner.

Dessuten er ikke livet som elektriker så tøft, så den vil tåle hverdagen din helt fint.
Jeg er energimontør, og jeg bruker Omegaen min som beater uten den minste betenkelighet.
Det ligger en test av hva en SKX tåler(ekstremversjon) her inne en plass, skal se om jeg finner den til deg.
Fant den!
http://www.tidssonen.no/forum/threa...mildt-sagt-annerledes-test.27290/#post-399884

Tja nå er jeg industri elektriker da, møter en del støv, riper, og varm/kaldt... redd for å få kondens som tidligere klokke mine har fått ( nixon ). nå har jeg kunn g shock igjen som tåler noe men begyner å få feil på tidinstillingen.

Så du mener den SKX jeg bør gå framfor den andre.

Tja nå er jeg industri elektriker da, møter en del støv, riper, og varm/kaldt... redd for å få kondens som tidligere klokke mine har fått ( nixon ). nå har jeg kunn g shock igjen som tåler noe men begyner å få feil på tidinstillingen.

Så du mener den SKX jeg bør gå framfor den andre.
Først og fremst synes jeg du bør gå for den du selv liker, basert på utseende.
Men om du vil låne øre til min mening, så ja - da mener jeg du bør gå for en SKX :) Jeg hadde en SKX009, og var så tett at jeg solgte den.. Så nå skal det en SKX inn igjen, og det er for å bli. De er og ganske så altetende hva remmer angår, og gjør seg like bra på armen være seg på NATO, jubilee eller skinnrem.

Først og fremst synes jeg du bør gå for den du selv liker, basert på utseende.
Men om du vil låne øre til min mening, så ja - da mener jeg du bør gå for en SKX :) Jeg hadde en SKX009, og var så tett at jeg solgte den.. Så nå skal det en SKX inn igjen, og det er for å bli. De er og ganske så altetende hva remmer angår, og gjør seg like bra på armen være seg på NATO, jubilee eller skinnrem.
alltid utsolgt de modellene jeg skulle ha :/ jaja jeg får vel vente til de er på lager

alltid utsolgt de modellene jeg skulle ha :/ jaja jeg får vel vente til de er på lager
Om det er en annen SKX du er ute etter, tror jeg ikke du skal holde pusten. Som nevnt, er de tatt ut av produksjon, og vil forsvinne etter hvert som forhandlerne går tom.

da blei det desverre skx009k2 på meg, ønsker meg egentlig skx007, men det får duge siden det er ut av produksjon.

neste gang får jeg vel orde meg kanskje en orient, siden mange sier de er like bra som denne serie.

da blei det desverre skx009k2 på meg, ønsker meg egentlig skx007, men det får duge siden det er ut av produksjon.

neste gang får jeg vel orde meg kanskje en orient, siden mange sier de er like bra som denne serie.

Tror du vil bli fornøyd ;) Samme klokke, bare litt farger.

Bestill deg en sort originalbezel, så har du en 007.