Klokkerelatert på Instagram

G

Guest571

Guest
Er jo flere og fler som bruker Instagram, mange fra forumet legger ut fine klokkebilder, men i det store utland finnes det samlere som får selv Moore til å virke liten (beklager). Så her kommer en tråd hvor vi kan tipse hverandre om de store klokkeprofilene på Instagram. Jeg ønsker så mange tips som mulig, gammelt som nytt. Helst mekaniske ur naturligvis.

Begynner med noen jeg følger med stor glede:

anilarjandas - Mote, smykker og masse masse klokkebilder.
antiquorum - Mange flotte bilder av klokker som skal selges, mye spennede. Og dyrt.
honolulutimeco - klokkeforhandler, mange klokkebilder, men også livsstil.
fratellowatches - Klokkeforhandler, masse kule klokkebilder.
hodinkee - Selvforklarende. Masse snacks.
dr_altarrah - Kirurg fra Dubai, masse AP.
kristianhaagen - Klokkejournalist, masse flotte klokkebilder.
leeon1 - Vintageklokker, usikker på om det er egen samling eller bilder fra nettet.
ihorloger1 - Amatør urmaker, stort sett bare klokkebilder. Litt verksted bilder.
marcuswatches - Hold på lommeboka! klokker i 100K GBP+++ forhandler fra London. Sett av god tid til denne.
marujo_maorua - Asiatisk gutt med masse flotte klokker. Klokke, mat og livsstil bilder.
merzttime - Klokkeforhandler fra Asia. Masse klokkebilder samt litt mat.
thevintageconcept - Asiatisk vintage sjappe med det grommeste gromme.
thewatchspotter - Klokkeselger, masse AP, Lange og andre high end klokkebilder.
tomasberdych - Tsjekkisk tennisspiller, men absolutt en WIS. En folkelig samling for en idrettsstjerne.
watchanish - Klokkeselger, high end, masse flotte bilder.
whatchs - Svensk samler som legger ut masse bilder som folk sender til han. Absolutt en å følge.

I tillegg til disse følger jeg flere TS-medlemer, men disse er listet opp i en annen tråd.

Her er noen flere brukere som det er verdt å ta en titt på.
Beklager dersom det er noen overlappende innspill.

aschmelck
bamfordwatchdepartment
bellrosswatches
combat_straps
exquisitetimepieces
horumi78
instawatches
jaegerlecoulture
luxurywatches
michael_mvp
Paristrap
rolexwatches
ros_movements
simoncudd (B&R ansikt utad)
timezonetweets
vintage217
watchesofknightsbridge
watchilike
ZSW

hyqy9e9u.jpg

Eeeeh, hvordan finner jeg disse profilene?
Av "sikkerhetsmessige årsaker" (tenk Marius ;)) har jeg ikke INstagram selv og er nå i en alder der ny teknologi må mates inn :p

Du ska kunne gå inn på adresser type www.instagram.com/brukernavn men kjenner ikke stien siden jeg, trosd min alder, er der ;)

Ps, fossilbilde tenkt som en advarsel til alle som tenkt legge til instawatches. Vet Mathfjeld er særs kvalitetsbevist ;)

Ps, fossilbilde tenkt som en advarsel til alle som tenkt legge til instawatches. Vet Mathfjeld er særs kvalitetsbevist ;)

Instawatches har ikke bare bilder av premium ur, noe som Fossil-bildet er et eksempel på.
Men de legger også ut bilder av godsaker som denne:

Dersom man ikke har lastet ned Instagram på iPhonen er det en mulighet å søke i instagram fra PCen.
Webstagram - the best Instagram viewer
Eller skrive inn adressen direkte:
f.eks:web.stagram.com/n/simoncudd

Takk for lister folkens!

Jeg har dog blitt litt usikker på denne leeon1 typen. Flere av klokkene han legger ut som virker litt fishy. Kanskje mest av alt en 1803 med stella-dial han la ut for noen dager siden. Synspunkter?

Nå skjer det veldig mye veldig fort på Instagram.

For en gamling som meg er det vanskelig å følge med på hvordan ting skal gjøres. I dag for eksempel, så la jeg ut et bilde og peiset på femti hashtags. Det kom ikke med en eneste hashtag og da prøvde jeg samme bildet med femti nye hashtags - ingen hashtags da heller. Jeg har jo alltid fått til dette tidligere. Kan det være fordi jeg har lurt inn noen hashtags som "nude", "naturist", "voyeur" osv?

Jeg skjønner ikke bæret av hvordan dere gjør det når dere overfører bilder fra instagram og hit til forumet. Eller omvendt, hvis det går an. Er ikke instagram kun på telefonen?

Kanskje en av dere ungdommene kunne hjelpe en gammel mann med litt råd og veiledning?

Jeg har kanskje en litt tungvint metode, men her kommer bruksanvisningen:
Jeg tar alltid bildet med den vanlige kamera-app'en, og ikke Insta sin.
Redigerer så bildet i Instagram, noe som gjør at en ny bildefil blir lagret på telefonen. Deretter laster jeg opp den filen på Photobucket. Et voila!

Hvis noen har en enklere metode er jeg all ears..

Jeg har kanskje en litt tungvint metode, men her kommer bruksanvisningen:
Jeg tar alltid bildet med den vanlige kamera-app'en, og ikke Insta sin.
Redigerer så bildet i Instagram, noe som gjør at en ny bildefil blir lagret på telefonen. Deretter laster jeg opp den filen på Photobucket. Et voila!

Hvis noen har en enklere metode er jeg all ears..

+1
Ja, som om jeg skulle sagt det selv...:eek:

@Minuteman, når det gjelder # så er kan du med fordel unngå å bruke "sjenerende" tags:eek: og husk mellomrom...
Når det gjelder bilde som Adam har postet lenger opp er jo det bare ett screenshot fra mobilen som han har lastet opp med en bildetjeneste, som vanlig foto. Vet ikke helt om jeg klarte å svare her, men...