Klokkerem til arvet klokke

Medlem
26. april 2022
Sted
Trondheim
Jeg tok i 2005 over en Citizen klokke etter min farfar. Klokken har høy affeksjonsverdi for meg og jeg har i flere år ønsket å ta i bruk klokken, men jeg trives ikke med metalrem. Klokken har derfor i hovedsak blitt liggende i en skuff.

I takt med økende klokkeinteresse har ønske om å ta klokken i bruk blitt større. Det er noe spesielt ved å minnes noen ved å bære en klokke.

Det jeg ønsker å gjøre er å bytte ut metalrem med en skinnrem. Jeg har ikke helt blitt enig med meg selv om det vil passe, men ønsker å gi det et forsøk. Jeg har vært i kontakt med Citizen, men de har ikke tilgjengelige remmer som kan passe.

Er det noen som kan dytte meg i riktig retning?

Vedlegg

• 35E61280-7366-47B2-B8A8-6E9573CC04CF.jpeg
    35E61280-7366-47B2-B8A8-6E9573CC04CF.jpeg
    178,9 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Stonefly
Hei og velkommen til Tidssonen!

Det er ikke helt lett fra bildet å se hvordan lenken ender her. Dvs., er det faktisk mulig å fjerne endeleddene og sette på rem? Hvis ja, så må du finne remavstanden (lug to lug) og søke etter remmer deretter. Vil i så fall tro dette er under 20 mm? Remmer finnes jo på drøssevis av nettsteder, men selv ender jeg vanligvis opp på enten TS shop, watchgecko, watchobsession, cheapestnatostraps eller kjøp og salg her inne. Lykke til!