Klokkerem til barneklokke.

Medlem
11. des. 2012
Sted
Oslo
Hei.

Min sønn på 8 år har fått seg en liten klokke hvor det er en borrelåsrem, noe han ikke synes er noe stas.
Lurte da på muligheten for å sette denne på en natorem e.l., har ingen erfaringer med slike remmer, men lar de seg tilpasse både når det gjelder lengde og hull? Ser for meg at disse da kan "rakne" dersom jeg klipper og benytter meg av hulltangen, hva tror dere? Ser at TS har en del remmer, kan jo evt gå for en i skinn da disse muligens er enklere å tilpasse? Noen som har erfaringer på dette området?

Hei.

Min sønn på 8 år har fått seg en liten klokke hvor det er en borrelåsrem, noe han ikke synes er noe stas.
Lurte da på muligheten for å sette denne på en natorem e.l., har ingen erfaringer med slike remmer, men lar de seg tilpasse både når det gjelder lengde og hull? Ser for meg at disse da kan "rakne" dersom jeg klipper og benytter meg av hulltangen, hva tror dere? Ser at TS har en del remmer, kan jo evt gå for en i skinn da disse muligens er enklere å tilpasse? Noen som har erfaringer på dette området?

Hvis man måler (eller finner ut) lengden mellom 'Lugsene' på klokka (dette blir bredden på reima), og bestiller nato/zulu så er det smal sak og sette klokken over på en slik. Finnes mange guider på youtube på hvordan man bytter, er veldig enkelt :)

Nato og Zulu remmer er jo også laget av stoff, så bør gå an å skjære/klippe.

-kay

Takk for svar.
Er nok ikke noe problem å sette på en slik strap, det skal nok gå bra. Er det med tilpasningen jeg er litt usikker på. Kanskje jeg skulle ha gått for en nato samt en skinnrem så kan jeg bytte ut dersom det ikke skulle bli noe flott....og skulle det bli et ok resultat så kan jo far ha en slik rem til den nye klokken som brått dukket opp hos UPS i går.. ;)

Edit: hva er egentlig forskjellen på en Nato og en Zulu? Ser at de har et godt utvalg her på TS så jeg får vel tråle det når jeg kommer hjem etter å ha målt bredden på klokkene..

Nato og zulu er jo i hovedsak laget av ett eller annet kunststoff som smelter i kontakt med varme. Å smelte av enden hvis den klippes, og evt også bruke en varm nål e.l. til å lage hullene vil forhindre rakning...

Nato og zulu er jo i hovedsak laget av ett eller annet kunststoff som smelter i kontakt med varme. Å smelte av enden hvis den klippes, og evt også bruke en varm nål e.l. til å lage hullene vil forhindre rakning...

Flott, det var godt tips! Da blir det en ny nato på klokken til arvingen.