Klokkerengjøring

Medlem
3. aug. 2011
Sted
Lillestrøm
Hvordan rengjør folkene klokkene sine egentlig?
Ser flere folk mener at å bruke såpe til å rengjøre klokka si gjør at pakningene tørker ut. Men når jeg leser i heftet som fulgte med daytonan anbefaler rolex at man rengjør klokka med mildtsåpevann og en myk børste.

Jeg bruker soft tannbørste med håndsåpe på klokka og skylder den under lunka vann.

Hva gjør du?

Ser flere folk mener at å bruke såpe til å rengjøre klokka si gjør at pakningene tørker ut. Men når jeg leser i heftet som fulgte med daytonan anbefaler rolex at man rengjør klokka med mildtsåpevann og en myk børste.

Jeg bruker soft tannbørste med håndsåpe på klokka og skylder den under lunka vann.

Hva gjør du?

Samme som deg, overhodet ikke noe problem i moderate mengder:)

jeg pleier å fylle en liten bolle med lunket vann (37c`) og putte oppi 5-6 dråper zalo.
legger så klokka nedi 10 min for å myke opp, og vasker med en helt vanlig tannbørste. :D

da klokka blir veldig ripete tar jeg på "straldhur" (eller hvordan det skrives) slipepasta. jeg sitter da foran tv`en og polerer med fingerene i en stund, men det er værdt det da klokka blir speilblank, og får en utrolig blank finish!

forresten husker jeg av Bjerke selv sa at små mengder biotex med fordel kan brukes i en skål med lunket vann, men jeg holder meg til zalo.

joa, kan godt hende at zalo ødelegger pakningene, men det driter jeg langt i da klokka regelmessig trykktestes og gjennomgår anbefalte servicer! :D

Det er det jeg også tenker, så lenge man tar service hvert 5 år så kan det ikke være noe problem!

bra vi forstår hverandre.....

men sånn generelt sett tror jeg det kan lønne seg å ikke vaske klokka på noe som heldst hvis da fett og hudrester kan beskytte pakningene fra å sprekke/råttne.

minner meg om fattern som kjøpte en sub i 1991 og akkurat hadde service på den..... like vanntet, og ingenting galt med den, bare jeg som anbefalte det da det tross alt har gått 21 år uten vedlikehold.

finn den tilbake nå for ikke mange dager siden. bjerke sa at oljen inni klokka var litt tørr, men bort sett ifra det, ingen problemer! :D

Hva gjør du?

Gjør det også på den måten, ørlite såpe er faktisk nok.

Kjøp dere en ultralydrenser. Kan kjøpes for noen få hundrelapper hos feks. http://magasi.net/ Absolutt å anbefale.:D Her er resultatet etter jeg renset en tilsynelatende ren lenke i rent vann i noen minutter:
HPIM1073.jpg