Takk for tips DJM, men jeg fant ikke den butikken (hadde ikke voldsomt med tid å lete heller).
Det ble i det hele tatt litt mindre tid til klokkenerding enn jeg håpet på, men jeg så da noe brukbart:
De Greef ligger
rett ved Grand Place og fører Patek, Panerai, Lange, IWC, Jaeger og flere.
Meget flott butikk, mye eksklusivt, snobbete betjening og alt som hører til. Så ut til å ha en god del Panerai inne etter vindusutstillinga å bedømme:
De Witte ligger rett over gaten og fører litt mindre eksklusive greier, som Omega, Tissot, Longines, Tag Heuer, Maurice Lacroix og mer.
Jeg var så vidt innom en annen butikk, som heter Tollet, de hadde Omega, Tag, Longines ++
I tillegg hadde de masse Bell & Ross:
Den eneste Rolex/Tudor-forhandleren jeg så lå inne på Galeries Royales StHubert:
Den løp jeg bare forbi, hadde ikke tid til å stikke innom, dessverre. Skulle gjerne forhørt meg litt om Tudor Heritage Chrono...
Fant ikke DJMs tips, men fant en brukthandel i
Rue Midi 27, de hadde en endel Rolex og Omega. Høye priser, en ripete og fæl hvit Explorer II fra tidlig 2000 skulle han ha €3000 for, og det var vel den rimeligste Rolexen hans. Resten var noen Suber og GMT Mastere, ingenting spesielt. En del Omega, bl.a et par Speedy Mk2.