Klokkeshopping i Brussel?

krille

Støttemedlem
Medlem
29. des. 2008
Sted
Oslo
Skal en tur til Brussel, noen som har noe spesielt å anbefale for en klokkegærning?

Min eneste erfaring er en urforretning på flyplassen, hvor jeg fikk en svært hyggelig pris på min TH Carrera Chrono. Kanskje ikke så spennende...:D

hm.. Husker ikke så super godt, bare vært det en gang. Men i området Stephanie , ligger i alle fall de fleste luxusbutikkene.. en start kanskje? Men det beste tipset mitt er og dra til antwerpen!

Flyplassen skal selvsagt sjekkes for klokkebutikker, og det blir neppe tid til å dra til Antwerpen - men det området du nevner skal jeg legge med på minnet. Men jeg skal se om ikke jeg kan notere litt og ta noen bilder, så nestemann får noen tips!

Jepp, har et knakende godt tips.. en butikk som da jeg var innom julen 2008 hadde vinduene lastet fulle med Rolex og diverse brukte ur. Flere røde Suber da jeg var der.

http://www.collectionheure.be

De ligger i Avenue Louise, relativt sentralt.

Takk for tips DJM, men jeg fant ikke den butikken (hadde ikke voldsomt med tid å lete heller).

Det ble i det hele tatt litt mindre tid til klokkenerding enn jeg håpet på, men jeg så da noe brukbart:

De Greef ligger rett ved Grand Place og fører Patek, Panerai, Lange, IWC, Jaeger og flere.
DSC00078.jpg

Meget flott butikk, mye eksklusivt, snobbete betjening og alt som hører til. Så ut til å ha en god del Panerai inne etter vindusutstillinga å bedømme:
DSC00079.jpg

De Witte ligger rett over gaten og fører litt mindre eksklusive greier, som Omega, Tissot, Longines, Tag Heuer, Maurice Lacroix og mer.
DSC00077.jpg

Jeg var så vidt innom en annen butikk, som heter Tollet, de hadde Omega, Tag, Longines ++
DSC00104.jpg

I tillegg hadde de masse Bell & Ross:
DSC00106.jpg

Den eneste Rolex/Tudor-forhandleren jeg så lå inne på Galeries Royales StHubert:
DSC00082.jpg

Den løp jeg bare forbi, hadde ikke tid til å stikke innom, dessverre. Skulle gjerne forhørt meg litt om Tudor Heritage Chrono... :)

Fant ikke DJMs tips, men fant en brukthandel i Rue Midi 27, de hadde en endel Rolex og Omega. Høye priser, en ripete og fæl hvit Explorer II fra tidlig 2000 skulle han ha €3000 for, og det var vel den rimeligste Rolexen hans. Resten var noen Suber og GMT Mastere, ingenting spesielt. En del Omega, bl.a et par Speedy Mk2.
DSC00101.jpg