Klipper og limer fra innlegget mitt i den forrige
oppbevaringstråden:
Fikk 8-klokkers boksen som Thune forhandler i går, ikke så dårlig. I hvertfall ikke til prisen; 400kr. Produsert av Rikter Svendsen, finnes bilder på linken tidligere i tråden. Bestillingsvare hos Thune, men tok bare en uke å få inn. Eneste aberet er at båsene er litt i minste laget. Store ur som Panerai og liknende vil nok kanskje gnisse mot hverandre, selv noen av mine 42mm chronoer var farlig nær. Men passer fint for vintageur og andre penisforminskere ...
Fikk samtidig også to 6-klokkers bokser fra TurtleCreation på eBay, der er det mer enn god nok plass for større ur. Billige og greie bokser, men klarte ikke å finne noen flere av dem på eBay akkurat nå. Ta en kikk senere om noen er interesserte.
Hverken skinn eller fancy treverk i noen av boksene, funker bedre som oppbevaring i safe og bankboks enn som displaybokser.
Har nå hatt disse boksene et halvt års tid, veldig fornøyd. Spesielt med disse fra eBay, som jeg garantert kommer til å kjøpe flere av etter som samlingen vokser. Billig, bra og lett å finne plass til i safer/bankboks/etc:
Jeg er ikke interessert i fancy display-bokser, har ikke urene framme uansett. For prisen av et par pene bokser med pianolakk kan man jo få et ur til