Klokkespotting

Imponert over oppsettet han bruker for å ta bilder også, ligger nok litt mer i det enn hva jeg noen gang kommer til å gjøre.

4982107251_bd1c31fddb_z.jpg

Barnedåp på Nesøya idag, observerte; Stor Breitling med hvit skive på lenke, Rolex Sub, Perrelet, Min Perrelet og noe som lignen latterlig på Patek calatrava i hvitt gull/stål/platina..

Ble lit prat da jeg var outsideren der, og bare en venn av den nybakte far. Tok på meg tjenesten som fotograf.

Sjekk dette innlegget på TZ som har 70 MB med wristshots... mye A. Lange & Sohne... Drøm :cool:

Ja, det var virkelig imponerende. Dog nogle kvinneklokker som ikke falt i smak her. Håper han får sjekket føflekken... :-?

Imponert over oppsettet han bruker for å ta bilder også, ligger nok litt mer i det enn hva jeg noen gang kommer til å gjøre.

Ikke si det, husk når Matfjeld gjorde ting han ikke kunne. Forøvrig minner dette om Bullit - hvor er han blitt av?

Var på en firmafest igår ifbm Formel 1. Følgende ble spottet: GP Anual Calendar i Roségull, div Rolex og Omega i stål og rosinen i pølsen: Rolex ProHunter GMT på olivengrønn NATO. Man kan si hva man vil om modding av RLX, men fy f@en å kul den klokken er.

Idag var jeg innom en AD for å trykkteste en klokke, og der var det en asiatisk kunde med en PAM341. Så heeeelt dust ut!

Er om dagen litt utenfor Malaga, og her har jeg spotter koffert på koffert med fake av alle slag:( Vært lite spennende å se.. Men et par Rolex Sub av den ekte typen har jeg sett på hotelet, og en Omega PO med orange bezel og croco rem:)

Sea Dweller fra 1968 med liten helium ventil på lærern min i dag. Rått, får spørre om å kjøpe den.

Satt på foredremøte i barnehage i dag. Så en klokke på avstand på armen til en annen far. Der beveget sekundviseren seg bare vært femte sekund, da spratt den fem sekunder frem.

Er dette en vanlig komplikasjon? Aldri sett før.

Fikk dessverre ikke sett merket.

Edit: ser på watchuseek at det mest sannsynlig er en kvarts med dårlig batteri.

Certina har hopp på 4 sek på noen av sine quartz modeller hvertfall. (når de har lite batteri vel og merke)

Certina har hopp på 4 sek på noen av sine quartz modeller hvertfall. (når de har lite batteri vel og merke)

Mange har det da det er en såkalt E.O.L indikator som er på en god del av ETA sine Quartz urverk. Det står for End Of Life og gir tegn til brukeren om at batteriet er dårlig ved at sekundviseren hopper 4 eller 5 sek om gangen da hvert 4 eller 5 sekund:) Husker ikke 100% i farten om det er 3,4 eller 5 sek, eller om det er ulikt etter urverket sek.viser da hopper i slengen ;)

Satt på foredremøte i barnehage i dag. Så en klokke på avstand på armen til en annen far. Der beveget sekundviseren seg bare vært femte sekund, da spratt den fem sekunder frem.

Er dette en vanlig komplikasjon? Aldri sett før.

Fikk dessverre ikke sett merket.

Edit: ser på watchuseek at det mest sannsynlig er en kvarts med dårlig batteri.

Jeg syns dette var dritfancy da jeg så det på certinaen til en kompis (riktignok bare 3 sek av gangen). Viste, som nevnt før her, at det skyldes dårlig batteri.

Uret i seg selv er dritkult, men idiotisk stort hvis man ikke har på seg våtdrakt, er på vei ut av torpedorøret på en ubåt med rebreather på ryggen og med en HK P11 i hånden ;) Det ser spesielt idiotisk ut når personen har på seg skjorte og har lik størrelse på håndleddet som en 11 år gammel jente :D

Uret i seg selv er dritkult, men idiotisk stort hvis man ikke har på seg våtdrakt, er på vei ut av torpedorøret på en ubåt med rebreather på ryggen og med en HK P11 i hånden ;) Det ser spesielt idiotisk ut når personen har på seg skjorte og har lik størrelse på håndleddet som en 11 år gammel jente :D

Sånn?

88507d1232907308-new-panerais-pam-3.jpg