Klokketabber!

Medlem
20. juli 2009
Hva med en tråd der vi kan le med hverandre - og ikke av hverandre?

Klokkerelaterte tabber! Enten det er alvorlige greier eller at noen har tatt på seg sokker som ikke matcher klokka...

2 "tabber" jeg har gjort:

1. Kjøpte den første Rolex'en tidlig på 90-tallet, og tok den rett på armen - eska m/tilbehør lot jeg stå igjen i butikken... Har lært av det nå, men heldigvis skjønte selgeren at vi skulle (videre) på pub og uka etter kom det en pakke til meg i posten.

2. Noen år senere skulle jeg ha en Omega, klokka fantes både som quartz og mekanisk, quartz'en var billig - og jeg "kortslutta" og tenkte at det måtte være feil og slo til før selgeren oppdaget "feilen". Jeg ble klar over "tabben" etter 2 ukers bruk og dermed for sent å bytte.

Det er nok flere også - men disse står som "høydare"...

Gøyal tråd, Arthur!

Og hvilken timing! Jeg begikk en klokkerelatert tabbe i dag, nemlig. Jeg var i en minibank, og mens jeg ventet på pengene så kikket jeg på klokka for å se om jeg hadde dårlig tid. Det hadde jeg ikke, men så begynte jeg å se på reima som begynner å bli litt slitt. Jeg har tidligere undersøkt muligheten for å erstatte den litt segne reima med en i gummi, og det slo meg at det kanskje var på tide.

Noen timer senere skulle jeg betale for et blad på Narvesen, og ble litt forundret over at lommeboka fremdeles var tom. Jeg hadde altså gått fra pengene i minibanken. Heldigvis hadde jeg husket å ta med meg bank-kortet.

Det blir med andre ord en litt dyrere reim enn jeg hadde tenkt. :oops:

Gøyal tråd, Arthur!

Og hvilken timing! Jeg begikk en klokkerelatert tabbe i dag, nemlig. Jeg var i en minibank, og mens jeg ventet på pengene så kikket jeg på klokka for å se om jeg hadde dårlig tid. Det hadde jeg ikke, men så begynte jeg å se på reima som begynner å bli litt slitt. Jeg har tidligere undersøkt muligheten for å erstatte den litt segne reima med en i gummi, og det slo meg at det kanskje var på tide.

Noen timer senere skulle jeg betale for et blad på Narvesen, og ble litt forundret over at lommeboka fremdeles var tom. Jeg hadde altså gått fra pengene i minibanken. Heldigvis hadde jeg husket å ta med meg bank-kortet.

Det blir med andre ord en litt dyrere reim enn jeg hadde tenkt. :oops:

Jeg har gjort samme tabbe tidligere, bare at da var det hastverk, og ikke klokken på armen som gjorde at jeg glemte pengene ;) Jeg hadde kanskje kommet 20 meter fra minibanken da jeg innså at jeg hadde glemt noe og løp tilbake, bare for å se at pengene gikk tilbake inn i minibanken. Jeg kontaktet banken og pengene ble senere satt tilbake på konto:) Så med mindre noen stakk av med pengene rett etter at du gikk, kan du kontakte banken din og få de tilbake :)

Jeg har gjort samme tabbe tidligere, bare at da var det hastverk, og ikke klokken på armen som gjorde at jeg glemte pengene ;) Jeg hadde kanskje kommet 20 meter fra minibanken da jeg innså at jeg hadde glemt noe og løp tilbake, bare for å se at pengene gikk tilbake inn i minibanken. Jeg kontaktet banken og pengene ble senere satt tilbake på konto:) Så med mindre noen stakk av med pengene rett etter at du gikk, kan du kontakte banken din og få de tilbake :)

Tusen takk for tips! Banken skal kontaktes, og dukker pengene eventuelt opp igjen går de selvfølgelig rett inn på klokkekontoen.

He he. Morsom tråd.
Her er min:

Skulle ut på flyreise med jobben og ankom flyplassen rimelig tidlig om morgenen trøtt og j**lig.
Av erfaring legger jeg Super Avengeren i en kasse når jeg går gjennom sikkerhets kontrollen da denne alltid forårsaker piping.
Vel igjennom turer jeg videre inn i avgangshallen og tusler rund en stund helt til jeg skal ta en titt på klokka.
Våknet rimelig fort når jeg oppdaget at klokka ble lagt igjen i sikkerhets kontrollen.
Fant den heldigvis igjen utrolig nok.:p