Klokketur

Medlem
3. feb. 2013
Sted
Lillestrøm
Hei, alle TS´er.

Jeg har lenge hatt lyst til å ta meg en tur til Sveits for å titte på klokkemuseumer og oppsøke litt mindre produsenter som kanskje viser frem noe(eks: Bovet, Harry Winston, Patek Phillipe etc.)

Jeg lurte på om noen hadde noen erfaringer med akkurat dette? Eventuelt om det hadde vært stemning for en gruppetur.

Jeg har ikke gjort forferdelig mye research enda, da jeg tenkte andre kunne komme med innspill.

Jeg vet blant annet at PP har et meget verdig museum i Geneve.

/Klokkesamler

Jeg var innom PP boutiquen, en fantastisk opplevelse. Vår tydelig på at jeg ikke skulle handle, men fikk allikavel tafse, champagne, kaffe, bok, sjokolade, invitasjon til museet og en del PP-historier:)

Syns Rolex-butikkene jeg var innom ikke ga noe mer enn andre steder.

Forøvrig spinnvilt mye merkekjør i Genève, går lei av Bulgari, Chanel, Louis Vuitton, etc etter 5 min.

Schaffhausen helt i nord kan være verdt et besøk. Så skiltet til Iwc museet da jeg kjørte forbi.

Sveits er forøvrig et flott land, så du bør muligens leie en bil å komme deg litt rundt.

pp museume er veldig veldig bra og man kan bruke MANGE timer der inne. Bor i geneve og flere av mine besøkene har hatt stor glede av museumet selv uten av å være spesielt ur interessert i utgp. Rolex holder til rett ved og sønnen til mr marini er en venn av en venn av meg så kan høre med han om en tour er mulig..... Forøvrig kjenner en som pusher klokker til den bedre halvdel og han fikser de dyrere modellene til en bra penge (kunne få sjokko daytona til 17000 chf ca 107k nok!!!). lite forbehold om at det var en vennepris, men sikker på at han ordner bedre en AD. Uansett hvis noen tar turen hadde det vært hyggelig med en gtg

Flott med tilbakemeldinger.

Ekstremt artig å møte en fastboende når vi først skulle tatt turen. Hva driver du med i Geneve?

Jeg trodde det skulle bli litt mer liv i denne tråden. Er det ingen klokkefantaster som kunne tenke seg en tur til klokkeindustrien?