Klokketyvene fra i sommer

Nå er klokketyvene i retten, siktet for 5 ran/tyverier. Min sak ble henlagt, uten at jeg hverken ble avhørt eller fikk prøve å kjenne igjen gjerningspersonen (e) på fotokonfrotasjon. Tror de tok 15-20 klokker, de er kun siktet for 5. Det er litt sløvt av politiet. Skulle tro de ønsket å ta dem for mest mulig....

https://www.dagbladet.no/nyheter/rolex-tyver-pa-tjuvholmen---han-har-fin-klokke-den-tar-jeg/70435933
Saken din kan vel gjenåpnes igjen?

Saken din kan vel gjenåpnes igjen?

De har hele tiden visst at den samme gjengen tok flere klokker, men det blir sikkert for mye jobb å kjøre inn 10-15 saker til hvor de har dårligere beviser, men jeg synes allikevel det er irriterende at de ikke prøver å ta dem for så mye som mulig.

• Liker
Reaksjoner: Pippen
@andersp der er intet i veien for at du tar forbindelse i din sak, med referanse til saksnummer og etterforsker/ jurist. Jeg regner med at du ga en beskrivelse av formentlig gjerningsperson og at uret er registrert med serienummer.
Sporing av stjålet gods er som oftest det som gir resultater for å oppklare sak.

@andersp der er intet i veien for at du tar forbindelse i din sak, med referanse til saksnummer og etterforsker/ jurist. Jeg regner med at du ga en beskrivelse av formentlig gjerningsperson og at uret er registrert med serienummer.
Sporing av stjålet gods er som oftest det som gir resultater for å oppklare sak.

Ja, selvsagt har jeg gjort alt det, og politet vet at det er samme gjengen, men tiltaler dem bare for de sakene de har 100% bevis for. Straffen blir sannsynligvis nokså lik uavhengig om det er 5 eller 15 klokker. Er vel kun snakk om ressurser, men som sagt; litt irriterende er det.