Knallkjøp Glashütte?

Medlem
30. mai 2009
Sted
Sarpsborg
Var hos Tidemann og hentet Zenithen i går og siklet litt på Glashütte samtidig..;)
Fant denne på TZ nå og det må vel være en knallpris? Tidemann skulle ha 76'? for en ny og denne kommer jo ferdig momset på ca 36'.
http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&goto=5333054&rid=87393#msg_5333054
2-1.jpg

Fantastisk klokke..

Ja, det er godt kjøp. Men jeg hadde ikke kjøpt denne med forventninger om å selge med stor fortjeneste.

Glashütte får man ofte 20% rabatt på, og når den I tillegg er brukt er ikke prisen så veldig langt fra den der skal være...

Det er som nevnt et godt kjøp, men kanskje ikke et knallkjøp. Ser at selger ikke skriver noe om papirer (utenom at manualen er forsvunnet), noe som er jevngodt med å fortelle at du får klokke, boks og forstørrelsesglass og ingenting av papirer eller garantikort.

Så hvis du sikler på en PanomaticLunar, så synes jeg bare at du skal slå til, men tror ikke du kan regne med å få igjen tilsvarende hvis du skal forsøke å selge den igjen i Norge (men det gjelder for så vidt hvis du kjøper en ny av Tidemann også ;) )

Jeg synes også det ser ganske billig ut, men den er vel priset noe lavere med blå skive enn med sølv...? Tror dere ikke at det er marked i Norge for å få tilbake omtrent halvparten av nypris på en Glashütte Original? Jeg kunne vurdert å kjøpe den hvis den ble solgt i Norge og med skive i sølv. Litt mer skeptisk til den blå..

Jeg synes også det ser ganske billig ut, men den er vel priset noe lavere med blå skive enn med sølv...? Tror dere ikke at det er marked i Norge for å få tilbake omtrent halvparten av nypris på en Glashütte Original? Jeg kunne vurdert å kjøpe den hvis den ble solgt i Norge og med skive i sølv. Litt mer skeptisk til den blå..

Jo, det tror jeg absolutt det er. Spørsmålet er vel heller om det er røverkjøp for en klokke uten papirer? Jeg tror prisen er ganske riktig, momset inn til Norge. Glashütte er utrolig flotte klokker!

Joda, T. hadde jo en "liten" lekker Zenith til spesialpris ala Glashütten på TS, men må ærlig innrømme at den blekner litt her ;)
Men jeg har egentlig pålagt meg kjøpestopp etter en Omega Speedmaster, Rolex DJ og Eternaen i løpet av 3 uker..

Jo, det tror jeg absolutt det er. Spørsmålet er vel heller om det er røverkjøp for en klokke uten papirer? Jeg tror prisen er ganske riktig, momset inn til Norge. Glashütte er utrolig flotte klokker!

Ja, det er jo et poeng det. Kommer jo an på hvordan man definerer røverkjøp, men du har sikkert rett i at det skal litt til å tjene noe særlig på denne. Men nå er vel ikke det alltid det viktigste.. I alle fall virker det ikke slik her på forumet;)

Ja, det er jo et poeng det. Kommer jo an på hvordan man definerer røverkjøp, men du har sikkert rett i at det skal litt til å tjene noe særlig på denne. Men nå er vel ikke det alltid det viktigste.. I alle fall virker det ikke slik her på forumet;)

Nei, snarere tvert I mot:D Hvis økonomisk berikelse er målet for hobbyen har jeg feilet I alle disipliner;);)

Midt innlegg var svar på trådstarters spørsmål "Knallkjøp..?"...

Riktig mht skiven.
Og, om det er en eller annen som liker GO's Pano-serie, og kunne tenke seg et utmerket eksemplar (med alt av boks og papirer), har jeg en PanoMaticVenue (dvs. 2nd time zone istedetfor månefase) som skal omsettes i løpet av nær fremtid.

Uret kan tas nærmere i øyesyn i min galleritråd om interesse.

Så var det nevnt.

;)

Blå skive finnes ikke som XL.
Forøvrig er den blå skiven vanskelig å få tak på.

Jeg mente nye fra AD - man kjøper da ikke brukte klokker ;)
Tja, noen (jeg i det minste) er nok nødt til det for å få lagt vantene på noen greie klokker.. Nå skal det dog nevnes at jeg har avsluttet karriereren til fordel for fritid og jobber kun 7 timer per dag og har 30 sekunder til jobben ;) For meg er det mye viktigere enn å kunne kjøpe nye klokker fra AD.. Klokken er dog solgt så for meg er "problemet" løst :mrgreen: