Knust iPhone

Medlem
22. april 2012
Innlegg
106
Eldste jenta har knust/brestet baksiden av iphonen (4s). Er det noen som kan anbefale en til å reparere dette? Telefonen er 1 måned gammel. vet at apple har en returordning på dette, men da får ho en 'gammel' telefon tilbake. eller er dette en reperason som er lett å gjøre selv?
 
Du kan enkelt fikse dette selv, men jeg vil gå ut ifra at garantien ryker.
Guiden og delen finner du her. Lykke til :)
 
Ville ikke byttet selv på 4 / 4s om du ikke er litt vant med elektronikk og små skruer.. :)

Var langt lettere på 3G / 3GS.. Da var skjermen det første som gikk av telefonen.. På 4 / 4s tar man først av bakplatet for så å demotere seg hele veien gjennom telefonen til skjermen går ut.

Om du søker på: ifixit.com finner du gode guider :)
 
Ville ikke byttet selv på 4 / 4s om du ikke er litt vant med elektronikk og små skruer.. :)

Var langt lettere på 3G / 3GS.. Da var skjermen det første som gikk av telefonen.. På 4 / 4s tar man først av bakplatet for så å demotere seg hele veien gjennom telefonen til skjermen går ut.

Om du søker på: ifixit.com finner du gode guider :)

Dette er vel bra? Mtp. at det er baklokket som er gått i stykker.

Jeg ville kjøpt deler på ebay og fikset selv, hadde nettopp min 3gs i smådeler og det gikk kjempefint ved hjelp av ifixit.com

Handlet deler av eherebuy på ebay. Knirkefritt.
 
Haha..
Ja.. Det er svært bra... :p

Kjør på, du fikser det lett selv! :)

Bare pass på at du får med skrujern som passer til skruene på iphonen. :)
 
Baklokket løsner du med to skruer og skifter på 30 sekunder. Brukte under 2min totalt da jeg skiftet mitt eget.
 
Skjermen er ikke like enkel. Jeg bestilte en skjerm fra DLX og forsøkte meg, det gikk ikke litt engang. Den har ligget i skuffen et år, men sendte den til han over her i går. Takk for tips! Har et par knuste iPhones til i skuffen, så hvis han fikser den blir det nok litt mer jobb på han...
 
Deler samt skrujern er på vei i posten takket være ett hyggelig medlem her på forumet!!
 
Det fikser vi

Jeg driver med dette i oslo/bærum området, så om noen trenger hjelp er det bare å PM meg! :D