Knust skjermen på min nye Samsung S7 edge

EAS

Medlem
26. juli 2010
Hei godtfolk.

Tenkte jeg skulle søke råd her inne da det er mange her som vet mye rart.

Jeg har klart kunststykket og knuse skjermen på min splitter nye S7 edge. Hadde ikke deksel på på det tidspunktet og den falt 10cm ned på fliser og tok hjørnet på glasset. Har sendt andre telefoner ned trapper i stein osv før uten skader på skjermen men S7 edge tåler virkelig null og niks. Nå flimrer den helt vilt og alt glasset er knust. Menmen man kan vel ikke forvente at den skal være "best på alt" og i tillegg robust.

Samme det, ringte Telia da jeg ikke husket om jeg hadde forsikring eller ikke. Det hadde jeg ikke, heller ingenting de kunne gjøre med utvidelse av bindingstid på abonnement eller lignende for å hjelpe en mann i nød. De kunne bare tilby meg en ny telefon til fullpris uten abonnement (ca 8000kr). Jeg kjøpte ny telefon ved å utvidet binding på abonnementet til samboer til redusert pris.

Jeg sitter med følgende dilemma: Jeg har en 2 uker gammel skadet telefon som må repareres. Har snakket med noen av de frittstående verkstedene men de uffer og offer seg når S7e blir nevnt. Virker ikke som de har kompetanse eller deler for å fikse dette.

Vil jo bruke "merkeverksted" da opprettholder man garantien på telefonen osv men koster det 5000kr for å skifte skjermen der vil jeg heller ta sjansen på en rimeligere løsning selv om fabrikkgarantien da evnt skulle bortfalle. Jeg husker når S6e kom var det ikke lønnsomt å skifte skjerm, var den knust var telefonen kast. Men mulig dette har endret seg nå. Telia skal ihvertfall ha 500kr for å sende den inn for å få et tilbud på reparasjon. Tenker at hvis jeg får sånn eventyrisk dyrt pristilbud tilbake er det bortkasta penger det også liksom.

Noen som har noen gode innspill eller erfaringer?

Du sier ingenting om hvor du befant deg når telefonen tok svalestupet, men om du var utenfor hjemmet, hadde jeg glatt brukt reiseforsikringen.

Du sier ingenting om hvor du befant deg når telefonen tok svalestupet, men om du var utenfor hjemmet, hadde jeg glatt brukt reiseforsikringen.

Jeg var hjemme. Har akkurat brukt reiseforsikring ifm. Tyveri fra bil rett før jul så kjenner litt på det.

Har snakket med de, men måtte bestilles og de visste ikke helt angående hverken pris eller leveringstid. Virker ikke helt seriøst når jeg snakker med de. Noen som har noen erfaringer med mytrendyphone?
Jeg har kun gode erfaringer, brukt dem tre ganger. To reparasjoner i forbindelse med jobb og kjøpt deler derifra til selvreprasjon privat.

Okei takk! Benytter de originale deler ?
De jeg har sendt inn og kjøpt deler til har alle vært Sony telefoner og her har delene vært originale :) tror det er enklere og få kjøpt originale deler til Samsung enn til Sony ( personlig erfaring ifra radio og tv bransjen) så regner med det! Men er vel best og spørre :)

Betalte 4k hos grimstad mobil & data service, leverte fra meg på morraen å fikk den igjen i 12 tia.
Var jo heldig å knuste skjermen en uke seinere igjen da

Betalte 4k hos grimstad mobil & data service, leverte fra meg på morraen å fikk den igjen i 12 tia.
Var jo heldig å knuste skjermen en uke seinere igjen da

Okei takk. Jeg bor i Oslo så blir litt langt, men da vet jeg at dette er en jobb flere kan klare.. regner med at det var originalskjerm?

Okei takk. Jeg bor i Oslo så blir litt langt, men da vet jeg at dette er en jobb flere kan klare.. regner med at det var originalskjerm?
Jess, fikk orginaldeler.
Bør sjekke godt rundt, gikk tilbud på nesten 6000! et anna sted.

FYI fikk jeg byttet komplett original skjerm hos Mytrendyphone i bogstadveien for 2800kr. Uten tvil den beste dealen jeg fant. Var i utgangspunktet skeptisk til de med utenlandsk kundeservice osv. Men jaggu ble det bra, helt strøkent arbeid, kan ikke se at det er blitt gjort, må ha byttet deler av alurammen på siden også uten ekstra kostnad for skadene var også borte. Terningkast 6.