Koble dataen til tven med HDMI => Problem => Trenger hjelp

Medlem
8. mars 2010
Sted
Over fjorden
Sitter her å prøver å koble dataen til tven med HDMI kabel..
Tven er en Sony Bravia på ca 41'' eller noe slikt. Oppløsningen er 1080i
Dataen er en dell som også sender ut 1080p til tven.
Prøvde å sette oppløsingen til tven til 720p, det gav litt bedre resultat.. Men fortsatt mye som mangler i bildet...

Problemeter er at jeg mister en ramme rundt bildet. Får ikke sett startlinjen, fillinjen etc.. Fant en instillinging på tven der jeg kunne stille inn bildeområdet i tre hakk. De to andre instillingene der gjorde bare at enda mer bilde forsvant...

Hjeeelp! :p

Jeg vil se top gear på stor tv! :D

Finnes det en setting på TVen for overscan du kan endre på? Prøv det i så fall ...

Googlet litt, ser ut som dette er settingen på noen Bravia modeller ihvertfall:

On the Bravia I selected HOME > Settings > Setup > Screen Settings > Display Area

It was set to NORMAL
I changed it to FULL PIXEL

overscan? :p

Fant litt settings når jeg var i tv modus. Har canal digitalboxen koblet til med scart.. Som virket lovende.. Men så snart jeg kobler til med hdmi blir de grået ut..

Eneste jeg kan stille inn under screen settings når jeg er koblet til med hdmi er "display area". Kan velge den til normal, -1 og -2. Normal står den på nå, de to andre gjør bare saken værre..

Trikset er å få en 1-1 pixelmapping mellom PC og TV. Sett ned outputen fra maskinen din og lek med settinger på TVen.

Tror jeg må lete fram bruksanvisningen da.. Hadde jeg bare funnet instillinger å leke med hadde det gått så meget mye bedre...

Det er vel 2 måter å koble en data til TV med HDMI. Enten med hovedskjerm på dataen og duplikatet på tv´en eller 2 like skjermer.
Uavhengig om du har mac eller PC så skal det være ganske greit å fikse på egenskaper på skjerm hvor alternativene på oppløsning på skjerm 1 og 2 skal være tilgjengelige. I ditt tilfelle må du stille ned oppløsningen på PC´en til 720P hvis du vil få samme bildestørrelse med kommandolinjen under.

Tror jeg hvertfall :)
Har sittet utallige ganger med dette og det pleier som regel å være PC´en man må gjøre instillingene på.