Kommentarer i nettaviser

Medlem
15. juli 2009
Er det flere enn meg som reagerer på usakligheten, lave respekten for andre, terping på skrivefeil og mye annet BS som rejerer i kommentarfeltene i artikler i norske nettaviser som f.eks Nettavisen, Dagbladet og VG Nett?

At folk gidder? :D

Kommentarfelt har jeg for uten DN og noen ganger Aftenposten sluttet å lese. Ellers pleier jeg å være innom Hegnars "bare prat" noen ganger i uken, og da blir man faktisk ganske immun mot drittslening og tåplige kommentarer.

Jeg synes det er sinnsykt morsomt å lese hvor mye skjit som blir skrevet. Spesielt i saker som omhandler krigen mot terror, OBL sin død og Norge i Afgh.
Skulle likt å gi noen av dem en reality check! :D

Jeg har inntrykk av at en del idiotiske diskusjoner og krangler oppstår i artikler som har en vinkling som aldri burde vært gjort, eller i nyheter som aldri burde vært publisert. Norge har dessverre ikke et like sterkt skille mellom useriøse tabloider og mer velrenommerte aviser som i f.eks. UK. Resultatet er at det blir litt hummer og kanari både her og der.

Personlig syns jeg at nivået på norsk presse er skremmende lavt, og spesielt næringslivspressen presenterer tidvis absurde og spekulative artikler som ikke bunner i annet enn mangel på kunnskap. Her skiller E24 seg ut som verstingen.

Jeg kommenterer så godt som aldri, og leser sjelden kommentarfeltene i nettavisene.

Hvis det ikke er noen som mener de rød-grønne/FRP er roten til alt vondt i verden, er det normalt så flåsete og dumt at det ikke er verdt å bruke tiden min på.

Men en ting som irriterer meg noe helt jævlig; hvis jeg har litt tid til overs og vil diskutere den siste artikkelen på Nettavisen om puppene til Linni eller hvordan jeg skal få sommerkroppen på 45 min., så er alltid kommentarfeltet "spammet" av tullinger som er forferdet over hvordan de i det hele tatt kan bruke tid og plass på en slik artikkel når det er jordskjelv i Japan og krig i Libya. Ønsker virkelig disse menneskene at alle medier skal fylles av den siste krisen, og at puppene til Linni plutselig ikke er "viktig nok"?:confused:

Puppene til Linni er dritviktige!

Hilsen Desperat Stakkar I. Pappaperm

Er så og si aldri aktiv i nettdebatt, og leser de aldri eller. Men jeg må innrømme
hvis det er en eller annen "hemmelig" kjendis som har driti seg ut ( f.eks onanert
på torget i Bergen,kjørt i fylla eller blitt tatt på en hasj-plantasje) så streifer jeg
innom "bare prat" på hegnar online for å snoke. Der blir som regel all dritten
offentligjort først....

Men jeg må innrømme
hvis det er en eller annen "hemmelig" kjendis som har driti seg ut... ...så streifer jeg
innom "bare prat" på hegnar online for å snoke. Der blir som regel all dritten
offentligjort først....

Det pussige er at Hegnar.no er vel det diskusjonsforumet i Norge med mest drittprat, skittslening, desinformasjon, løgner og overdrivelser. Men når det kommer til kjendiser som driter seg ut, så leverer de raskt, effektivt og som regel helt korrekt med det samme. Go figure.

Debattene i nettavisene har jeg sluttet med å lese. De er enten over- eller undermodererte, så det er lite man får ut av dem. Kjenner at jeg blir stresset av å lese kommentarene når drittslengingen starter og sakligheten synker...

Senest etter 2 min på slike debattsider har jeg mistet troen på hele menneskeheten og meningen med livet begynner å glippe. Jeg holder meg unna slike sider. Det er rett og slett en overlevelsesstrategi for meg å sperre ute vissheten om at havrekjeksene som sprer konspirasjonsteorier på ethvert forum går fritt rundt blandt oss.

Senest etter 2 min på slike debattsider har jeg mistet troen på hele menneskeheten og meningen med livet begynner å glippe. Jeg holder meg unna slike sider. Det er rett og slett en overlevelsesstrategi for meg å sperre ute vissheten om at havrekjeksene som sprer konspirasjonsteorier på ethvert forum går fritt rundt blandt oss.

Dersom du er glad i konspirasjonsteorier, kan du jo ta en titt på denne siden ;)

Jeg visste ikke at det fantes så merkelig sammenskrudde mennesker i Norge, jeg...