Kommet i "klokkeklemma"

Medlem
27. des. 2014
Er nybegynner men har alltid vært klokkeinteressert. For et par år siden fikk jeg en "Rolex" som jeg tror er fake(er egentlig helt sikker). Men den er mekanisk. Designen synes jeg er hel fantastisk og passer til min smak. Submariner. Den begynner selvfølgelig å svikte, samtidig som jeg ikke er tilhenger av kopier. Men det har ført til at jeg har problemer med å ha noe annet enn "automatic" på armen. Jeg føler nesten litt ubhag med "batteriklokker". I mellomtiden bruker jeg bestefars gamle Certina fra 60-tallet. Men jeg vil gå til innkjøp av en mer moderne mekanisk klokke. En ekte Rolex er foreløpig ikke aktuell pga prisen. Men noe av samme design er jeg ute etter. Har sett litt på Seiko SKX 011J med orange skive som jeg liker. Men er ute etter gode forslag i prisklasse +/-5k som kan gi en passelig kvalitetsfølelse i nevnte design.

Velkommen til galskapen!

I dette prisleiet er det endel å velge i, og man kommer ikke utenom Tissot og Certina. Kan på det varmeste anbefale en Certina DS Action Diver. Koster vel drøye 5k ny og rett over 3k brukt. Legges ut noen for salg her inne på kjøp-salg med gjevne mellomrom.

Her får du mekanisk ur, tøft utseende, kan brukes til dykking og det meste annet, og den er faktisk ganske snarlik Submariner.

watch_premera_BaselWorld-2011_44.jpg

Jeg ville sett på Hamilton, Certina og Tissot hvis jeg var i din situasjon :)