- Medlem
- 18. okt. 2012
Legger merke til at en del kjøper klokker her for så å videreselge den på et senere tidspunkt. Som jo er en fin måte å "leie en klokke".
Kan hende det er meg - men jeg mister litt tenning på kjøp når disse annonseres som "selges til" kostpris. Det kan være at det opprinnelige bruktkjøpet var så godt at resalg forsvarer samme, eller kanskje høyere, pris.
Men det gir i alle fall meg som andregangs bruktkjøper følelsen av å kjøpe noe enda mer brukt til samme eller høyere pris.
Noen varianter jeg ser i salgs-trådene:
1) Selges for X kroner.
2) Kjøpt ny/brukt for X kroner. Selges for (X - n) kroner
3) Selges til selvkost for X kroner.
Av disse foretrekker jeg 1, men helst 2. Om prisen i 1) vs 3) er den samme for det samme uret foretrekker jeg fortsatt 1). Dette er slik min psyke virker.
Men det kan være bare meg.
Kan hende det er meg - men jeg mister litt tenning på kjøp når disse annonseres som "selges til" kostpris. Det kan være at det opprinnelige bruktkjøpet var så godt at resalg forsvarer samme, eller kanskje høyere, pris.
Men det gir i alle fall meg som andregangs bruktkjøper følelsen av å kjøpe noe enda mer brukt til samme eller høyere pris.
Noen varianter jeg ser i salgs-trådene:
1) Selges for X kroner.
2) Kjøpt ny/brukt for X kroner. Selges for (X - n) kroner
3) Selges til selvkost for X kroner.
Av disse foretrekker jeg 1, men helst 2. Om prisen i 1) vs 3) er den samme for det samme uret foretrekker jeg fortsatt 1). Dette er slik min psyke virker.
Men det kan være bare meg.
Redigert: