Konfirmant med gryende klokkeinteresse

Medlem
25. juli 2012
Sted
Lillehammer
Ønsker å kjøpe en klokke til min sønn på 15 år som har begynt å vise interesse for klokker. Klokke blir ikke "hovedpresang" derfor en prisgrense på 2500 kroner.

Litt vanskelig å spesifisere men ser for meg en klokke i stål som passer et smalt håndledd, helst automatisk. Ser at Nixon, Invicta og lignende er populært blant yngre gutter, bare mote eller noe å satse på?

Tar gjerne imot forslag og tilbud!

Secondman, altså min konfirmant, startet med en Seiko Military i fjor, men det var først med Seiko Glossy og Orange Monster at både han og kameratene ble litt ivrige. Secondman har utrolig smale håndledd, men Orange Monster med sine 42 mm sitter faktisk fint. Originalgummi og -lenke er for stort. Justerbar mesh går fint - og det ser tøft ut.

Anbefalte denne til en kamerat for noen dager siden:

laco-augsburg.jpg

Laco Augsburg - her får man ganske mye klokkehistorie for pengene, og det er en klokke som skiller seg ut fra det meste i samme prisklasse.

Enkelt, her velger du automatic og ikke quartz.
Og kanskje er helt sort bezel litt mer anvendelig.

Automatisk'ern any day!
SKX009 (selv eid både den og SKX781) er en fantastisk klokke og det er kanskje her du får aller mest ur for pengene. Skal du dessuten oppfordre til videre klokkeinteresse tror jeg mekanisk er tingen.

(akkurat 009 har jubilee-lenke og monster/781 har en mer solid lenke. Verdt å sjekke før kjøp.
Kjøper du på gummireim så er den samme kvalitet på begge ur)

Da var det gjort, nå er det bare å vente i spenning!

Thanks for shopping with us today!
The following are the details of your order.
------------------------------------------------------
Order Number: 10042381
Date Ordered: Monday 20 August, 2012

Products
Order for: 1 x SKX009J1
Shipping method: FedEx/UPS Express Shipping

Takk for hjelpen alle sammen!

Da var det gjort, nå er det bare å vente i spenning!

Thanks for shopping with us today!
The following are the details of your order.
Order Number: 10042381
Date Ordered: Monday 20 August, 2012

Products
Order for: 1 x SKX009J1
Shipping method: FedEx/UPS Express Shipping

Takk for hjelpen alle sammen!

Foredømlig kjapp på avtrykkeren her - mindre enn 24h fra spørsmål til kjøp.
Mange av oss har litt å lære da vi nok ofte går svanger mange uker (måneder?) før det blir action :)

Liten oppdatering...

Uret kom i dag og jeg må innrømme at jeg ble veldig positivt overrasket, gleder meg til å gi den bort!

IMG_1113.jpg

IMG_1117.jpg

IMG_1121.jpg

Kjempeflott klokke og gave. Remmen på denne klokker en veldig stiv, så her kan du om du ønsker supplere med noen natoremmer.

Godt valg Bluebear. Seikos dykkere er mye ur for pengene og en fin måte å starte klokkeinteressen på. Tipper det ikke er mange 15åringer som går rundt med en tøff automatic på armen. Remmen som det sies er veldig stiv og kan gjøre uret større om han har små håndledd. Riv den av og få noen Natoer til den. De stitter godt og uret blir tøffere med dem synes nå jeg. Kjekt å veksle også.