Konfirmasjonsgave

Medlem
22. april 2012
Innlegg
106
Som tittelen sier, har ei jente som skal konfirmere seg til våren. Hva skal man som foreldre gi barna?
Mest nærliggende svar her er vel klokke?! Men hvilken?? Hva annet eventuellt? En konfirmasjonsgave skal
Vell vare "evig"?!
 
Som tittelen sier, har ei jente som skal konfirmere seg til våren. Hva skal man som foreldre gi barna?
Mest nærliggende svar her er vel klokke?! Men hvilken?? Hva annet eventuellt? En konfirmasjonsgave skal
Vell vare "evig"?!

Hva er budsjettet?
 
Når jeg leser slike tråder skjønner jeg at vi her på forumet kommer fra mange forskjellige bakgrunner...:cool:
 
Men du syntes det er helt naturlig å få et ur til 35 000 til konfirmasjon? Oslos arbeiderklasse er ikke hva den en gang var. :mrgreen:
 
Hvor mye som er vanlig å gi for vil jo sikkert variere rundt om, så der målet bli en gave til så mye penger du menerer riktig å bruke. Klokke er fint det, men bruker hun klokke til vanlig? Mange som legger klokker i skuffen blandt ungdommen i dag :(

Andre forslag som kan være gave fra foreldre er Bunad, noe hun også kan ha hele livet. Eller så kan du gi en scooter/moped.
 
Andre naturlige er selvsagt bunad.. Det får hun med bestemoren. Mac book pro er på ønskelisten, men varer ikkje "evig". Klokke er vel av og på pr. Idag, men ting forandrer seg vell med alder?!
 
Hvis klokke er på i dag, og hun setter pris på kvalitet så kan klokke være tingen. Men ville i såfall latt hun velge modell, det er viktig at hun liker en klokke hun skal bære i mange år fremover :)
 
Dersom du vurderer å gi klokke, men er usikker på hvilken modell, kan du gi gavekort til en urmakerforretning hvor hun selv kan velge den klokken hun vil :)
 
Heldigvis har jeg en sønn... da er svaret enklere. Fødselsub fra 99 blir gravert på baksiden og gitt i konfgave til våren.
Nå vet ikke jeg budsjettet ditt, men en klassisk DJ 36mm i stål, gjerne fra fødselsåret må da være topp.
 
Datejust 36mm fra fødselsår må da være en kjempegave?

Ungdommen liker merker de har hørt før, så å gi henne et sveitsisk ur fra en "ukjent" produsent tror jeg er meningsløst.


Gi henne en DAtejust 36mm fra fødselsår. Husk å kjøp en som har hatt service den siste tiden, eller lever til service før hun får den. Regn med 22-28000. Ny ligger vel på ca. 35,000(dersom jeg ikke tar helt feil.)