Konfirmasjonsklokke

Medlem
20. okt. 2010
Sted
Asker
Ser etter konfirmasjonsgave til min sønn og han har sett seg ut Omega PO 2201.50.00 modellen som jeg har fortalt er innenfor rekkevidde. Så det er den type klokke som er benchmark både prismessig og stilmessig. Hva kan være alternativene? Noen som har forslag? Kjøp hos norsk AD er å foretrekke. Prisforslag vi har fått hos nrosk AD for PO'en er forøvrig 23'900,-. Vet ikke hvor konkurransedyktig det er. Noe annet vi bør tenke på?

Det er ihvertfall et veldig godt valg i mine øyne (så lenge håndleddet er stort nok)! Mener prisene akkurat har gått opp så jeg vet ikke hvor bra tilbud det er (har ikke sett den nye prislisten).

Denne POen ble jo vidt kjent som en umiddelbar klassiker når den ble lansert, vanskelig å trå feil med en slik..

Syntes det er vanskelig å komme med gode alternativer også.. Den er en målestokk man gjerne sammenlikner andre klokker mot.. Longines produserer en del klokker med et ganske stilig design, Rolex er jo klassisk. Og innenfor rekkevidde om en ser på brukte modeller. Jeg syntes PO er en fantastisk klokke jeg. :)

Har samme klokken selv og er i alle fall meget fornøyd :) Er det denne klokken din sønn ønsker seg ville jeg vel kanskje bare godt for den? (Jeg vet jo ikke om dere har sett på noe særlig annet dog..) Når det gjelder prisen vil jeg si den er god. Det er vanlig å kunne få 10% avslag for de fleste ved litt forhandling, og du har ved ditt fått litt over 12% da ny pris på denne klokken, etter pris reguleringer fra Omega 1 feb 2011, er 27 200,-

Har samme selv, det var mitt første kjøp av en ordentlig klokke, er supersolid og ser utrolig bra ut i levende livet. Bare pass på at bezelet er ordentlig sentrert når den står rett opp på klokken 12. Omega har en lei tendens til å klare å levere usentrerte bezels, og er kjipt å måtte sende den inn om det blir et irritasjonsmoment.

Takk for svar. Da brukt ikke er et alternativ (har prøvd å argumentere for det uten hell) ser det ut til at jeg slår til på det PO tilbudet jeg fikk siden det neppe er mer å hente på pris heller. I tillegg til Omega så vi litt på TagHeuer men PO falt mest i smak. Kanskje ikke så spennende valg, men bra start på en forhåpentligvis voksende klokkeinteresse hos min sønn:D

Om jeg skulle valgt noe annet ville det vert en sub fra fødselsåret hans! Kansje det ikke faller helt i smak med en brukt klokke i hans alder, men om noen år tenker jeg den faller mer i smak:)

Om jeg skulle valgt noe annet ville det vert en sub fra fødselsåret hans! Kansje det ikke faller helt i smak med en brukt klokke i hans alder, men om noen år tenker jeg den faller mer i smak:)

Nemlig! Brukt Sub > ny PO anytime. Konfirmanten selv vil kanskje se det litt anderledes :)

Man skal være forsiktig med å ta sine egne behov i betraktning når man kjøper gave til andre.;)

En brukt Sub fra fødselsår er noe jeg vurderer til min sønn når han komme i konfirmasjonsalder eller 18 år.
Hva med å gravere på baklokket, navn født osv.
Heller en brukt Rolex Sub enn en Omega....;)

Takk for svar. Da brukt ikke er et alternativ (har prøvd å argumentere for det uten hell) ser det ut til at jeg slår til på det PO tilbudet jeg fikk siden det neppe er mer å hente på pris heller. I tillegg til Omega så vi litt på TagHeuer men PO falt mest i smak. Kanskje ikke så spennende valg, men bra start på en forhåpentligvis voksende klokkeinteresse hos min sønn:D

Står i første linje her at brukt ikke er et alternativ ;)

Dersom poden vil ha Omegaen, så synes jeg du skal gå for den :) Det er tross alt han som skal bære den på armen.

Den PO´en er, i mine øyne, en av de vakreste klokkene som noen gang er laget! Og tilfeldigvis den klokka jeg har hatt på armen hele helgen :D

Advisor modellen ble nettopp lansert, så den er vel muligens ikke tilgjengelig før til sommeren.

Stort sett alle som forhandler Rolex kan skaffe Tudor. :)

Tudor er et bra merke, men jeg vil påstå at Omega holder seg bedre i verdi :)

Et annet problem med Tudor er at det ikke er noen butikker som har noe særlig av dem inne. Derfor er det minimale muligheter for å prøve dem på før man legger pengene på bordet.

POen er et fantastisk valg spør du meg. Bunnsolid gave som vil vare livet ut om han har respekt for den. En vintage rolex på armen til en 15 åring slår meg ikke som det beste stedet du kan konservere en klokke.

Som flere allerede har nevnt, vil han ha en PO så burde du kjøpe en PO ;) Jeg er strålende fornøyd med min :cool:

Som responsen til mange her på tråden ville jeg vel lagt vekt på hva konfirmanten ønsker seg, og gått for det, og mindre vekt på hva man eventuelt selv syntes. Personlig syntes jeg ikke en klassisk PO er noe kjedelig valg.