Korrekt lenke på Rolex?

Medlem
8. juli 2011
Innlegg
667
Sted
Norge
Hvor viktig anser dere det at man får korrekt lenke på en vintage Rolex?

Jeg har jo skaffet meg en slik:
6D5D35D0-9BBB-4B54-B4EF-D5CEAB0015F1_zpsjgbyihrr.jpg


Jeg har lyst til å skaffe en lenke til denne, og har mest lyst på en Jubilee 62510. Klokken er fra 1967, og jeg har tidligere lest et sted at Jubilee kom på GMT først i 1968.

Hva tenker dere "fellow vintagenerds"?
 
Flott 1675 @Ralph! Jeg tenker sånn at når man likevel ikke har den orginale lenken som sto der når klokken var ny så
er det hipp som happ. Men jeg er enig at du bør gå for en 62510 eller en 6251 jubilee på en GMT:)
 
Redigert av en moderator:
Tja

Jeg er både en enkel sjel, og ikke en vintagenerd, og mener at som en brukslenke bør du bruke den du liker. Om den er ny eller gammel er vel ikke så nøye hvis du klarer å finne en mer original lenke som du kan kose med innimellom. Jubilee har som kjent en tendens til å bli litt slakk (eller tar jeg feil?).

Litt utenfor kompetansen min her, men mitt synspunkt er her som ellers bruk den du er komfortabel med.
 
Takker for tilbakemeldinger!

Så ut ut til at det skulle bli en Jubilee uansett hva folk sa, men nå er jeg jo ennå sikrere i min sak. Alle de gode argumentene mine kom jo dere også med.
-Har ikke original lenke i dag, kan likesågodt holde meg "uoriginal".
-Mer komfortabelt med Jubilee enn Oyster lenke, og tidlige Jubilee er nok ganske slappe i fisken.
-Kaffe er godt ;)

Vil uansett gå en liten runde og se om jeg kan få tak i en tidlig Jubilee som ikke er helt ferdig.

Hvis ingen andre har tungtveiende argumenter i mot?
 
Flott klokke - og kaffe. :) Selv så ville jeg droppet den bevisste og målrettede jakten på ei original lenke. Spesielt når man ser prisen på den. Snubler du over ei original lenke en gang; kjøp den. Ellers, bruk den reima du føler passer best. :)
 
Gmt1675

Takker for tilbakemeldinger!

Så ut ut til at det skulle bli en Jubilee uansett hva folk sa, men nå er jeg jo ennå sikrere i min sak. Alle de gode argumentene mine kom jo dere også med.
-Har ikke original lenke i dag, kan likesågodt holde meg "uoriginal".
-Mer komfortabelt med Jubilee enn Oyster lenke, og tidlige Jubilee er nok ganske slappe i fisken.
-Kaffe er godt ;)

Vil uansett gå en liten runde og se om jeg kan få tak i en tidlig Jubilee som ikke er helt ferdig.

Hvis ingen andre har tungtveiende argumenter i mot?

Både oyster og jubilee var ' standard' valg for gmt, jubilee kostet noe mer.
Sendt et par jubilee ned til Michael Young, tok 12 dager ut av Norge (eksport kontroll selv om jeg hadde laget korrekt eksport deklarasjon) før mottak hos Michael Young mottok en uke etter det. Leveringstid fra rep ca. 10 uker pga mye ordre betyr ca. 3 mndr pluss for hele prosessen fra du sender fra får tilbake. Overhaling anbefales for jubilee med mer slakk enn 1,25 cm fra komprimert til strukket tilstand av lenken. To overhalinger er innenfor før lenken er 'ferdig'.
Ups dette gjelder tt.
Så bruk en vintage i lær intill en jubilee eller oyster kommer din vei ! Obs selv en nos Jubilee kan virke/er ganske slapp i fisken selv om den er ubrukt.