Kr 4.247.634.- for en gammel sub!

Wow, litt av et samlerobjekt det der! Komplett sub fra 50-tallet er ikke hverdagskost. Prisen er jo deretter også da, så dessverre ikke for vanlige dødelige. Om jeg hadde vært så heldig å finne noe sånt så hadde jeg nok solgt ;)
 
Dæven for et ur!
Spesiell pris også. Bare husk å stopp på grensa og betal mva, så du får foret staten med kr. 1.061.908,-.
 
Det er nå engang sånn at originalitet har mye å si for verdien av vintage ur i klokkeverdenen. Lik det eller ikke @Tetragrammaton , men sånn er det bare. Jeg personlig tenner ikke på slitt vintage, men veldig mange digger det. Jeg hadde uansett heller brukt pengene på noe nyere og finere :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Tetragrammaton
http://www.chrono24.no/rolex/submar...bpath=/rolex/index-85.htm&manufacturerIds=221

Jeg lurer på hva som finnes rundt om i kommoder o.l, som bare blir sett på som en "gammel ødelagt klokke" ?
Jeg følger ikke med på alle auksjoner og Rolex, men den prisen må jo være bare tull. Premium er orginale papirer og ikke minst sertifikat meg resultater som ikke var så vanlig å få med. Men.. Papirene ser ikke ut til å være orginale, i hvert fall ikke sertifikatet. Oppgitt serienummer på klokke (heller ikke synlig på bilde) stemmer ikke med serienummer på sertifikatet. Legg merke til at klokken er behørig plassert over teksten som forklarer nummeret til høyre. Der står det Movement No på fire språk... Datoene stemmer heller ikke overens på papirene med alt for lang tid mellom sertfisering og salg.