Kriminelt på Ebay

Medlem
11. des. 2010
Sted
Oslo
Denne opplagt fake ALS har nå 15 bud og høyeste bud er nesten 5000 dollar. Jeg har rapportert denne til Ebay og sendt melding til selgeren, men den er ennå ikke fjernet. Jeg synes det er rart at folk er villige til å by slike summer og ikke bry seg om å kontrollere at klokken er ekte. Verket i denne klokken er en parodi på verket i en ekte Richard Lange som den er ment å forestille.

http://cgi.ebay.com/LANGE-SOHNE-GLA...sWatches_GL&hash=item2a10370644#ht_1209wt_907

Godt at det finnes folk som kan spotte sånne falske ur. Får håpe at denne blir slettet før noen brenner bort mye penger.
Av ren nyskjerrighet, hva er det som viser at denne er falsk?

Ja, der har du den ekte. Den falske på Ebay ser jo helt forskjellig ut. De har forsøkt å etterligne urverket, men det er ikke så lett når det er laget av A.Lange & Söhne !!!

Nei, det ser helt forferdelig ut det de har prøvd seg på der! Se skruene på bakloket også, meget sjeldet det blir brukt stjerneskruer der ;) Den ser gjenomført ille ut og de røde lampene bør blinke for de som kikker på den, men tydeligvis ikke for alle..

merkelig at en såpass stor selger prøver seg på dette. spørs om han vet at den er fake... har uansett raportert den jeg og, det hjelper vel at flere gjør det...

fikk svar fra selgeren:

Dear ********,

Hi,you havnt got to bid on it

- piccadillyantiques
----------------------------------

virker som om han er klar over at den er fake...

Da har jeg rapportert den også!
Utrolig at den ligger der enda.
J$&la kjeltring!:mad:

Bra jobbet.
Hva skjer igrunnen med selger? Får han noe "tilsnakk" av Ebay? eller vil han bare fortsette å svindle?