Kristiansand - Pros & Cons

Jeg bor ikke der, men vurderer å flytte dit. Min grove pre-evaluering er at huspriser er OK, vær er OK, skjærgård OK - men jobbmuligheter not OK (olje).

Ja - og en con til; veinettet er jo omtrent som Houston. At man kan bygge så mye over så mange år og så avansert i en så liten by - er en gåte.

• Liker
Reaksjoner: 2stupidDogs
Er ikke dyreparken/Sabeltann god nok grunn? :)
Eller Askeland for enkelte her inne?

Ellers trivelig by. Kan ikke si mye da jeg ikke bor der, men kjenner flere som bor der. Har nesten vurdert det selv noen ganger da det meste er bedre enn den lille bygda jeg bor i. Er bare en time unna Kr. Sand så det som skulle vært en avgjørende faktor for at jeg skulle flyttet dit er jobb.
Konklusjonen min er ihvertfall: liker du Sørlandet og en middels stor by ser jeg ikke noe problemer å flytte dit.
Vet ikke hvordan jobbmarkedet er der for øyeblikket derimot.

Go Sørlandet.

Edit: er ikke dialekta ett pluss?

Elkem Solar, Henning Olsen, NOV (kanskje ikke så relevant for tiden), netthandelen :) er vel de mer kjente jeg kommer på i farta.
Ellers er jo en haug med klesbutikker, dyrebutikker, bilforhandlere og slikt selvfølgelig :)

Edit: IKEA :D

Født og oppvokst i "Byen". Mye bra med Kristiansand, særlig om sommeren. Men etter snart 40 år borte fra byen kunne jeg ikke flytte tilbake. Jeg er blitt for glad i Oslo. Det er kjøpers marked i endomsmarkedet da de har bygd utrolig mye nye boliger de siste årene.
Og, hvis det betyr noe for deg, jentene i "Byen" er de flotteste i landet;)

En ting jag tycker er merklig er det att om man går in på alla stora matbutikkers hjemmesider, som Meny, Kiwi, Coop osv så finns det ledige stillinger i alle fylker känns det som, men aldrig en enda stilling i Vest-Agder?!

Bytter aldrig folk fra Sörlandet jobb? :D

Tittar på finn på bolig til leie, men finner ikke noen bra än så länge!

Noen som har noen tips på ledig bolig i januari og framåt? Gerne Lund eller så sentralt som muligt nu til start :)