Problemet med den siden er at de har mye høyere kurser enn feks Coinbase eller Bitfinex. I ettermiddag var ETH rundt 1040 på Coinmarketcap men bare 980 på Coinbase.
Coinbase og Bitfinex er to kryptobørser, Coinmarketcap har gjennomsnittsprisen fra alle.
Det er, veldig enkelt, da de setter planen ut i live. Dvs at de feks registrerer tokenet sitt på en kryptobørs (og den slik sett blir tilgjengelig for allmennheten). Det er også da man gjerne ser "pump and dump", altså at organiserte miljøer manipulerer prisen høyt for så å selge på topp (og evt kjøpe igjen på bunn). Det er jo ikke noe som er lov i de regulerte markedene, men her er det fortsatt vill vest. Det er jo også etter at ICOen er ferdig, og de begynner å levere (produkter, tjenester eller lovnader om slike), at man ser den til tider helt vanvittige prisstigningen.Hva skjer når ICO perioden er over?
Prisene på spesielt Sør-Koreanske børser ligger langt høyere enn de vestlige. Det gjør at coinmarketcap gir høyere priser enn vi ser på de børsene vi tradisjonelt benytter.Sliter med å forstå at prisen de viser representerer gjennomsnittet når den ligger så mye høyere enn Binance. Mulig det er noen syke markeder i Asia som trekker opp. IDK
Ja, du har et poeng, har ikke sett så nøye på prisoversikten tidligere, har brukt den mer for å finne ut hvilke børser valutaen handles på. Det at (mange av) kryptovalutaene ikke kan kjøpes med USD direkte gjør jo også oversikten litt ekstra "levende", i og med at man må regne seg via BTC, ETH, LTC, e.l. Litt usikker på om Coinmarketcap da bruker sin egen snittpris for BTC over alt, eller om vekslingskurs på den enkelte børs brukes der det er mulig.Sliter med å forstå at prisen de viser representerer gjennomsnittet når den ligger så mye høyere enn Binance. Mulig det er noen syke markeder i Asia som trekker opp. IDK
- Ripple Gateways Can Freeze Users’ Funds at Any Time
For å unngå enda et innlegg med intet annet enn Ripple-hat legger jeg også med en link til TradingView og påfølgende forklaring på hvordan man bruker MACD indikator. (Et kult lite verktøy for amatører som meg selv.)
TradingView
Trading with MACD
Vis vedlegg 73680
(Du finner frem MACD indikator ved å scrolle/søke i "Indicators" øverst i verktøylinjen.)
Jeg bruker dollar cost averaging for å kjøpe bitcoin, og da er MACD indikator alltid noe jeg ser på først. Bruker det også for å vurdere altcoins mot bitcoin. Greit verktøy for å se etter tegn på om det jeg kjøper er overkjøpt/bearish, eller om det er bullish. Har ingen erfaring med det når det kommer til daytrading. Det tviler jeg sterkt på at jeg er god nok til å drive med.Takk for nyttige linker! Hva slags erfaring har du med å bruke MACD til krypto trading?