Solgt kupp! Glycine combat sub 42mm (lite og pent brukt) REF GL 0185

Medlem
6. aug. 2020
Sted
Moss
Selger en lite brukt Glycine Combat Sub 42mm.

Glycine er kanskje ikke et merke som er så kjent blant folk flest, men de har produsert sveitsiske ur siden 1914. Jeg ble positivt overraska over kvalitetsfølelsen på dette uret. Her får man alt det man trenger i et hverdagsur; 200m vannbestandighet, safirglass, bra og robust ETA 2824 verk, bra lume, solid/stødig bezel action, lenke med mikrojustering - alt dette til en forholdsvis rimelig peng.

Etter å ha testet uret noen ganger kan jeg si at det ikke er noe fall i kvalitet etter at Glycine ble kjøpt opp av Invicta. De gjør fortsatt sin egen greie og kvaliteten er utrolig bra i denne prisklassen. Uret er bare 11mm høy - utrolig behagelig å ha på armen! Kan brukes med alt av antrekk. Uret glir lett under sjorta.

På nettet og google blir denne modellen omtalt som noe av det beste man kan kjøpe for under $500. Virkelig "bang for buck" med andre ord.

Fullsett med ytter-og innerboks, instruksjonsbok, garantikort, ekstra lenkeledd og 2 nato remmer. Setebelte natoen har jeg aldri brukt og fremstår som ny. Den andre sorte elastiske natoen i plastikk embalasje er kun testet på for å ta bilde. Utrolig behagelig nato som kan tilpasses alle håndledd:) Disse tror jeg er forholdsvis nye på markedet. Elastisk nato ble kjøpt hos Urmaker Torp for ca 2 uker siden for 350 kr (har kvitt).

Uret er stemplet desember 2018, men kun brukt et fåtalls ganger og fremstår meget pen. Ingen servicebehov på flere år fram i tid på denne.

Spesifikasjoner:

Diameter: 42mm
Glass: Safir
Vanntett: 20atm (200m)
Remfestebredde: 22mm
Urkasse: Stål
Høyde urkasse: 11mm
Bezel materiale: aluminium

Pris:

Ved nylig søk på ebay så jeg at samme modell på lenke ligger til kr 4924,- eks mva og frakt.

På chrono24 ligger de mellom 5500- 6000 kr eks mva og frakt.

Pris 3800,-

Kan være noe fleksibel på pris, men ikke mye.

Prisen er meget fair og hyggelig satt mtp settet en får her med lenke og 2 natoer som passer ypperlig til uret om sommeren:) Prisen du betaler her er en god del lavere enn hva det koster å importere samme modell m/ kun lenke fra ebay eller chrono24.

Uret er forøvrig en skikkelig strapmonster og vil kle alt av 22mm remmer i skinn, canvas eller gummi!

Ønsker rent salg på denne. Helst F2F oppgjør i Østfold og omegn. Har gode referanser fra forumet her

Vedlegg

• bilde 1.jpg
    bilde 1.jpg
    34,8 KB · Visninger: 0
  • bilde 2.jpg
    bilde 2.jpg
    53,6 KB · Visninger: 0
  • bilde 3.jpg
    bilde 3.jpg
    54,7 KB · Visninger: 0
  • bilde 4.jpg
    bilde 4.jpg