Kva klokke er dette?

Medlem
18. juli 2012
nc5x2.jpg
[/URL][/IMG]Har ei gammal klokke som eg ikkje veit noko om. Eg veit at den tidlig på 70 tallet låg i ei eske hjå mine foreldre og den var eg syntes den var gammal den gangen og. No lurte eg på å sette den i stand og ta den i bruk, men det vil koste ein slump med pengar, og hadde vore kjekt å visst litt meir før eg bestemmer meg for om eg vil gjere det. Urmarkaren snakka om ein plass mellom 2 og 3 tusen. Har søkt på nettet, men ikkje klart å finne noko klare svar.

imgur: the simple image sharer

Tror dette er et merke fra fleurier watch company. Historie tilbake til slutten av 1800 tallet.

Søk på det så finner du nok noe mer.

Hvis det er om det er verdt investeringen eller ikke du lurer på så er det vel her som så ofte ellers med vintage klokker: verdien ligger i affeksjonsverdi.

Hvis det er om det er verdt investeringen eller ikke du lurer på så er det vel her som så ofte ellers med vintage klokker: verdien ligger i affeksjonsverdi.

Nja.... For rimeligere årgangsur er det det. Ofte er en service like dyr som å kjøpe klokka, og da stemmer det. Man må huske på at det å samle på årgangsur ikke nødvendigvis betyr at man ønsker å samle på "rimelige" klokker. ;)

Klokka ovenfor derimot er typisk en klokke som man får en service på for å beholde (affeksjonsverdi) og ikke for å selge. Et salg vil sannsynligvis være til en pris som er lavere en service-kostnaden.

Det var det eg rekna med. Har prøvd å undersøke litt i familien, men det er ingen som husker den. Det er kanskje ikkje så rart med tanke på at den har vore ute av syne i over 30 år. Hadde vore kjekt å hatt litt meir familiehistorie om den eller informasjon om produsent og når den mest truleg vart produsert. Søkte litt på fleurier watch company men fann ikkje noko som kunne fortelle meg om denne klokka. Uansett så heller eg mot at eg vil sette den i stand så held den seg i det minste nokre år til. Kanskje neste generasjon vil sette like stor pris på den som eg gjer.

Nja.... For rimeligere årgangsur er det det. Ofte er en service like dyr som å kjøpe klokka, og da stemmer det. Man må huske på at det å samle på årgangsur ikke nødvendigvis betyr at man ønsker å samle på "rimelige" klokker. ;)

Klokka ovenfor derimot er typisk en klokke som man får en service på for å beholde (affeksjonsverdi) og ikke for å selge. Et salg vil sannsynligvis være til en pris som er lavere en service-kostnaden.

Var vi ikke enige i alt her?:D

Var rimelige årgangsur jeg mente, ikke kast comexen i søpla førdi den er vintage. ;)

Har jo selv vært med på som du sier å både betale mindre for klokka enn servicekostnaden, samt selge for det jeg nettopp har hatt i servicekost.

Støtter trådstarter i å fikse den opp, hvis det er glede for familen.