Kvaliteten på p9000 verket

Medlem
22. sep. 2011
Sted
Bergen
Hei, har dere noen formenig om hvor bra dette verket er? Min PAM 352 går ca 6 sek feil pr døgn. Jeg tenker at dette er alt for masse, så jeg må justere det. Bor i Bergen, så Bjerke er vel da stedet å gå. Klarer de å gjøre dette, eller må den sendes land og strand tror dere? En annen ting: må man skru timeviseren x antall runder for å stille dato på dette verket? Ikke quick set date eller hva det heter?

6 sekunder er nada. Du har vel også akkurat fått den, så du må gi det mer tid uansett, feks prøv ulike posisjoner nattestid. 6 sekunder kunne ikke brydd meg mindre :cool:;):p

Post noen bilder av herligheten!

Hehe, jeg er petimeter. Jeg kjøpte klokken brukt, og den har vært brukt 3-4 mnd siden den var ny. Så verket burde "gått seg til". Er faktisk nesten 7 sek,hehe

Hvis avviket er noenlunde stbilt så er det en enkel sak å regulere.

Du kan evt sende den til Greg :cool:

Jeg skal monitorere noen dager:) nydelig med gull hender på denne klokken synes jeg! Bilder kommer!

Kan noen si noe om kvaliteten på verket i forhold til verk fra andre kjente leverandører med inhouse verk? Sikter da først og fremst kanskje til Rolex sine..

Det er nok for tidlig å forvente at de nokså nye inhouse verkene til Panerai skal være helt på linje med Rolex sine verk som har ca 50 år ++ "forsprang":cool:

P9000 = det beste jeg har eid.

Min Pam312 med p9000 har imponert meg voldsomt, med sin gang nøyaktighet de siste 2 måneder på +0,4 sek pr. døgn! Ingen av de Rolex'er jeg har eid, har noen gang vært bedre enn +2 sek. pr døgn. Så etter min mening er Panerai på ingen måte noe dårligere enn Rolex. Jeg syntes også at Panerai verket med sin fantastiske finish og sine doble fjærhus er langt mer interessant enn noe Rolex urverk jeg har sett.

Min Pam312 med p9000 har imponert meg voldsomt, med sin gang nøyaktighet de siste 2 måneder på +0,4 sek pr. døgn! Ingen av de Rolex'er jeg har eid, har noen gang vært bedre enn +2 sek. pr døgn. Så etter min mening er Panerai på ingen måte noe dårligere enn Rolex. Jeg syntes også at Panerai verket med sin fantastiske finish og sine doble fjærhus er langt mer interessant enn noe Rolex urverk jeg har sett.

Ikke for å kapre tråden din men har et relatert spørsmål i og med at jeg vurderer sterkt en 312;

Har ikke dette urverket funksjonensom gjør at man kan stille klokken hele timer uten å røre minuttene? Vet jeg har sett dette på PAM, men på en 312 jeg kikket på hos ADen var ikke dette mulig. Selgeren mente at dette var noe som kom på 2013 modellene men dette hørtes ut som svada i mine ører. Kan noen si noe om dette ?

Ikke for å kapre tråden din men har et relatert spørsmål i og med at jeg vurderer sterkt en 312;

Har ikke dette urverket funksjonensom gjør at man kan stille klokken hele timer uten å røre minuttene? Vet jeg har sett dette på PAM, men på en 312 jeg kikket på hos ADen var ikke dette mulig. Selgeren mente at dette var noe som kom på 2013 modellene men dette hørtes ut som svada i mine ører. Kan noen si noe om dette ?

Jeg har en Panerai model 00312 M serie (2010) og på denne er det mulig å stille kun timeviseren.

Kronen har 3 posisjoner

Posisjon: "0"=opptrekk, "1"=justering av kun time-viseren, "2"=stille klokken. I posisjon "2" er det på noen varianter av P9000 verket en "stop balance wheel" arm, som gjør det enklere å synkronisere sekund viseren.
Kanskje det er denne funksjonen AD tenkte at ville komme på alle 2013 modeller..? Spekulasjon:confused:
Manualen kan du lese her;
http://www.panerai.com/docs/2/PAA02201_EN.pdf

Redigert: