Løse baretter

Medlem
11. mars 2013
hei :) Jeg kjøpte i desember en Orient Mako til min sønn og han hadde den på nato lenge men flere ganger så løsnet den ene baretten. Så jeg byttet over til tropic for og se om den satt bedre da. Men igjen så har baretten løsnet flere ganger. Jeg har dratt og rykket i den flere ganger men den virker fast og fin... Det hører med til historien at 42mm er litt stort til hans 9 år gamle håndledd. Noen som har noen gode råd og tips?

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Ja får nok skifte baretter. Men han elsker klokken sin og den må vist være "skliklokke" som han kaller det. Dvs automatic hehe. Kan ikke skjønne hvor han har det ifra :p Skal se om jeg finner en kortere rem til han. Tropic passer egentlig ganske godt siden den har jevnt med hull i hele lengden. Var forøvrig fin den der Citizen klokka og mye mer rett størrelse enn Mako'n.

• Liker
Reaksjoner: westmouth
Dro innom urmakeren i Tbg idag ( som også forhandler Orient ) for og få sjekket barettene på Mako'n til guttungen og han sa at barettene var helt fine , men at tropic reima var for myk. Dermed bidro ikke den godt nok til og holde barettene på plass. Så da får det vel bli en ny rem på han snart tenker jeg.....