Løsnet sekundviser

Medlem
27. des. 2013
Sted
Haugesund
Aftens

Plutselig, veldig frustrerende så lå sekundviseren på feil plass :p
Jeg kan selvfølgelig levere den inn, men tenkte jeg kunne spørre her først.
Er det en stor utfordring å montere viseren på plass igjen, med den største respekt for urmaker faget :)
Dette gjelder en Rolex Oyster Perpetual Datejust fra 1970`ish

10727245_1491294851134710_1957377728_n.jpg

Aftens

Plutselig, veldig frustrerende så lå sekundviseren på feil plass :p
Jeg kan selvfølgelig levere den inn, men tenkte jeg kunne spørre her først.
Er det en stor utfordring å montere viseren på plass igjen, med den største respekt for urmaker faget :)
Dette gjelder en Rolex Oyster Perpetual Datejust fra 1970`ish

10727245_1491294851134710_1957377728_n.jpg

Dette har jeg vært ute for mange ganger på gamle Rolexer, en kjapp og billig sak å få fikset hos urmakeren din.

Husk å trekke ut krona, hvis du ikke har gjort det.

Jeg anbefaler at du leverer den inn, om du ikke har erfaring med å skru på ur. Som det også er nevnt ville jeg trekt ut kronen så viserene ikke ligger å presser mot den kilte viseren. Forhåpentligvis er det bare å sette på plass viseren igjen. Har viseren falt av som et resultat av at uret har fått et slag?

Er så lenge siden dette ble postet at det kanskje ikke har relevans for denne klokken men ellers mht fremtiden. Er dette 70 tallet? Er ikke så stø på dj men hack, eller stans av klokkens gange kom vel først med 3035 og det var i 1978. Mener jeg å huske. Er dette et ur uten hackere så bør man etterstrebe å legge det med glasset ned etter å ha forsikret seg om at den løse viseren ligger på innsiden av glasset og ikke kan gjøre noen skade. Forsiktig frakt av klokken evt etter at kraftreserven har "tømt" seg til en som kan hjelpe deg gjør dette. Alt for ofte ser jeg skade på skive og visere etter at visere har hengt seg opp i hverandre.

Så først dette nå.
Jeg trakk aldri ut kronen, men var kjapp med å levere den til Lervik ur.
Håper ikke jeg har gjort noe fryktelig galt :/
Den skal ikke ha fått noe slag @Heritage, men alt kan skje ;)

Vi ser hva Knut har å si, takk for svar :)

Redigert av en moderator:
Sendt deg PM. Du har full mailboks;)

Så først dette nå.
Jeg trakk aldri ut kronen, men var kjapp med å levere den til Lervik ur.
Håper ikke jeg har gjort noe fryktelig galt :/
Den skal ikke ha fått noe slag @Heritage, men alt kan skje ;)

Vi ser hva Knut har å si, takk for svar :)

Redigert av en moderator: