Jeg har vært så heldig og overtatt min fars MGF (1997).
Denne hentet jeg på verksted etter registerrembytte. Etter en liten tur på 45/60 minutter stoppet jeg for en liten pause i 20 minutter. Da jeg skulle dra var det ikke strøm på batteriet.
Dette kan vel bety to ting?
1) Dårlig batteri. Ladelampen lyser ikke under kjøring. Det bør tyde på god tilstand for lading. Batteriet kan ha tatt kvelden som følge av lite bilbruk og hyppig bruk av batterilader?
2) Dårlig / ikke tilstrekkelig ladekapasitet. Jeg målte lading på bilen nå med en liten måler. Denne viste at ladingen ligger på 13,4v (se bilde).
Er det noen som har greie på dette, her?
Hva sier folket om slikt? Bør det være tilstrekkelig med nytt batteri og leve med 13.4?
Hvis 2 er problemet, hva gjør man da? Ny dynamo?
8- )
Denne hentet jeg på verksted etter registerrembytte. Etter en liten tur på 45/60 minutter stoppet jeg for en liten pause i 20 minutter. Da jeg skulle dra var det ikke strøm på batteriet.
Dette kan vel bety to ting?
1) Dårlig batteri. Ladelampen lyser ikke under kjøring. Det bør tyde på god tilstand for lading. Batteriet kan ha tatt kvelden som følge av lite bilbruk og hyppig bruk av batterilader?
2) Dårlig / ikke tilstrekkelig ladekapasitet. Jeg målte lading på bilen nå med en liten måler. Denne viste at ladingen ligger på 13,4v (se bilde).
Er det noen som har greie på dette, her?
Hva sier folket om slikt? Bør det være tilstrekkelig med nytt batteri og leve med 13.4?
Hvis 2 er problemet, hva gjør man da? Ny dynamo?
8- )