lag din egen klokke

Medlem
19. nov. 2013
Innlegg
17
Noen som har prøvd "lag din egen klokke" på urverket.no? Virka litt kult må jeg si :)
 
Jeg har bare en del tegninger til "produksjon" av klokker i treverk og papirer...

Alltid gøy å lage noe...

Edit: sto ikke noe om hvordan urverk som var i den...(?) Kanskje mobilen min ikke var helt med? Det sto at de ville lage den. Kanskje den blir tryktestet også da?


:cool:
 
Redigert:
Du kan velge mellom automatisk urverk eller quarts...sto vel ingen plass om hva det var. To valg på vanntetthet 50/200meter. Tanken er jo festlig...og det var jo stor underholdning å snekkre sammen drømmeuret :D men hvis det er noe skranglekasser så er det vel neppe verdt bryet.
 
Prinsessa i huset ville lage sin egen klokke - og klokka ble bestilt. So far so good.

Etter en god stund så får jeg brev fra Posten Norge AS om at Fewsome har sendt meg ei pakke jeg må tollklarere selv. WTF. :confused:

På hjemmesiden til selskapet står det tydelig under FAQ: "Hva med toll og andre kostnader? Vi betaler og håndterer all tollklarering til alle markeder. Det er ingen ekstra kostnader når du kjøper produkter fra oss."

Så dette stemmer ikke helt, tydeligvis. Fewsome sier de vil tilbakebetale tollklarering og moms i etterkant. Hadde FAQ sagt dette hadde jeg ikke giddet å bestille.

For mye plunder og heft for ei billig klokke. For mye plunder og heft for ei dyr også forsåvidt. Stay away.
 
Selv har jeg "klokkifisert" defekte gamle manometre og instrumenter fra ærverdige gamle norske leverandører til skipsfarten. Utrolig hvor mye arbeid de la i skivene sine.
Har i hovedsak havna på gutterommene (boykottene) til kompiser med maritim yrkestilknytning.
Verkene, om man kan kalle dem det, har stort sett vært hyllevare.

Men etter nøyere gjennomlesning ser jeg at jeg vel (igjen) er på bærtur mht. hva tråden egentlig var ment å handle om. Beklager.
 
Redigert:
Det er vist miyota urverk i de, stod det på en amerikansk klokke blogg. Jeg skulle lest før jeg bestilte, men jeg bestilte en i går. Det var jo ikke rare prisen, og jeg mangler en klokke med miyota verk. Hvorvidt det er noe å trakte etter vet jeg ikke, men artig lell. Nå gjenstår det bare å se hvor lenge jeg må vente.
 
Fewsome har da betalt tilbake tollutlegg. Bra. Imidlertid så kan man ikke justere datoen på klokka. Ha.ha. Krona sitter bom fast. Vi er tre i huset som har prøvd å justere men krona sitter bom fast og negler knekker. Hva er da alternativet?

Jo; sende klokka i retur for reparasjon - fylle ut tolleksportpapirer og legge ut 450 kroner til Posten. Mulig diskusjon med Fewsome og ved en eventuell anerkjennelse av reklamasjon - betale tollklarering enda en gang for returen. Nei - for noe styr - så da ble det DIY: Frem med tang - og vips - så gikk det som det måtte: Krone og stem kom helt ut. Mao. 1500 kroner ut av vinduet. Skulle kjøpt reimer eller ei ordentlig klokke for pengene. Dette her er bare tøys. Fewsome anbefales ikke. :)

Ikke sa galt at man ikke har lært noe. Kunne fått ei god Seiko for de pengene og den ville nok vart i flere år enn denne Fewsome varte i dager.