Lang servicetid :(

Medlem
31. juli 2010
Sted
Stavanger
Har hatt Zenithen til service i 4mnd og har ikke hørt så mye foruten at de fremdeles venter på en del fra Sveits

I utgangspunktet er jeg forsonet med tanken på at den vil komme hjem til far til slutt og at ting av og til kan ta litt tid, men etter 4 mnd må jeg innrømme at det lille uret faktisk er savnet.

:(

Jeg venter også på flere klokker. Har gått to måneder. Jeg forstår ikke helt at det skal være nødvendig i 2011. Er det for få urmakere?

Jeg venter også på flere klokker. Har gått to måneder. Jeg forstår ikke helt at det skal være nødvendig i 2011. Er det for få urmakere?

Ja, det er det! Begynner å bli en ganske så stor mangelvare på verdensbasis (har dog vært det en stund og de er lystne på å rekrutere både i Norge og resten av verden).

Så det er bare å ta en titt her og søke etter hvert, så kan du fikse både dine egne og andres klokker i fremtiden ;)

http://www.optura.no/nyheter/Brosjyre Urmakerskolen 2011.pdf

Jeg skal sende en gammel Oysterdate til Bjerke for full service og lurer på om noen kjenner sånn noenlunde til ventetiden der?

Har tilbud om service hos lokal AD, som angivelig tar service på ca 40 Rolex pr år, men er allikevel litt i tvil om kompetansen. Er ikke mistenksom eller forutinntatt av natur, men her dreier det seg tross alt om en klokke:D

Jeg skal sende en gammel Oysterdate til Bjerke for full service og lurer på om noen kjenner sånn noenlunde til ventetiden der?

Har tilbud om service hos lokal AD, som angivelig tar service på ca 40 Rolex pr år, men er allikevel litt i tvil om kompetansen. Er ikke mistenksom eller forutinntatt av natur, men her dreier det seg tross alt om en klokke:D

Jeg betalte 4500,- for en tilsvarende overhaling som din Oysterdate trenger,
dette var hos Bjerke. Det tok "kun" fem uker mener jeg og huske. Hvis din
lokale AD kan matche den prisen (med orginale deler) er det jo logiskt og
gå til han.

Jeg betalte 4500,- for en tilsvarende overhaling som din Oysterdate trenger,
dette var hos Bjerke. Det tok "kun" fem uker mener jeg og huske. Hvis din
lokale AD kan matche den prisen (med orginale deler) er det jo logiskt og
gå til han.

Jepp, Bjerke oppga prisen til 4.500,-.
Lokal AD gjør dette rimeligere, så jeg får finne ut om det er originale deler som evt blir brukt - og om han kan skaffe hvit/sølv skive.

Trodde det bare var ett Rolex verksted i Norge? Men er det sånn at de ulike urmakerne faktisk gjør servicen på Rolex selv?

Har hatt min til service et par ganger hos Bjerke (hvert 5.år), ikkeno å si på ventetiden iallefall.

Om man bor i Oslo er Bjerke raske, ettersom de har sitt eget verksted trygt plassert midt mellom butikkene sine. Dette er da på Rolex, hadde en Breitling inne, og den sendte de til Ur Teknikk (?) i Stavanger. Tok vel 2 mnd før jeg fikk tilbake klokken i den standene jeg skulle, ble dog to turer tilbake til verkstedet.

Trodde det bare var ett Rolex verksted i Norge? Men er det sånn at de ulike urmakerne faktisk gjør servicen på Rolex selv?

Har hatt min til service et par ganger hos Bjerke (hvert 5.år), ikkeno å si på ventetiden iallefall.

Lokal AD er urmakermester og godkjent takstmann. Han er forøvrig bror av Tidemann, og medeier i Tidemann, Oslo. Angivelig tar han en del service for Bjerke. Dette er tross alt en Rolex uten noen særlig verdi utover servicekostnad + nytt glass, så det er ikke store risikoen - trur eg...

Veldig ålreit kar og han har invitert meg inn til butikken i Oslo for om mulig å friste meg til et kjøp der. Tror det er uaktuelt med handel, men blir nok med innover en dag :p

Lokal AD er urmakermester og godkjent takstmann. Han er forøvrig bror av Tidemann, og medeier i Tidemann, Oslo. Angivelig tar han en del service for Bjerke. Dette er tross alt en Rolex uten noen særlig verdi utover servicekostnad + nytt glass, så det er ikke store risikoen - trur eg...

Veldig ålreit kar og han har invitert meg inn til butikken i Oslo for om mulig å friste meg til et kjøp der. Tror det er uaktuelt med handel, men blir nok med innover en dag :p

Selv om Bjerke sikkert gjør flest servicer på Rolex per år i Norge (min antagelse), så betyr ikke høyt volum nødvendigvis høy kvalitet. Min kom i retur med fingeravtrykk på innsiden av glasset og støv på skiven. Ble fikset raskt, og forhåpentligvis bare en dårlig dag på jobben. Min anbefaling: har du tillit og prisen er hygglig, så er det ikke noe å bekymre seg for med service hos lokal AD:)