Langt i fra nytt....

Medlem
3. sep. 2012
Sted
Bergen
Det var en gang i 1965 da Seiko lanserte sin første skikkelige dykkerur.......
Her en Seiko 6217-8001 eller "62MAS" og er fra Mai 1967 ifølge serienr.

Det er dette som regnes som Seiko sitt første skikkelige dykkerur.

Etter å ha tømt klokkekontone på en Seiko MM300, kom jeg jo selfølge over en slik.....

Da beynte mailing med vedkommende som solgte denne, frem og tilbake for flere bilder og finne ut om den var i såpass orginal som selger påstod. Uheldigvis var skiven på visere byttet ut med aftermarked, men heldigvis fulgte det gamle med. Dette endte i kjøp som var relativt impultisivt, kunne ikke la enda en 62MAS i såpass ok stand og pris gå forbi...

Altid like gøy og åpne pakke.... Er jeg blitt lurt eller ikke....

Viktig og sjekke at det er riktog urverk:)

Her er gamle visere og skive.

Så nå må bestemme om jeg skal ha den slik den er eller sette den tilbake til orginal stand.

Gratulerer! Moro med nytt gammelt moro!
Jeg hadde satt inn den gamle orginale skiven og viserne.

• Liker
Reaksjoner: Hopie
Gratulerer med flott Seiko! Synes også du burde sette inn original skive og visere.

• Liker
Go vintage! Du har plenty moderne Seikos i boksen, så la bestefar-Seikoen bære sin alder med verdighet :)
Og som @NilsOT nevner, bør det bli en GTG snarest, da den samlingen din er noe jeg kunne tenkt meg å se nærmere på :)

• Liker
Gratulerer med en virkelig kul, og legendarisk klokke! Jeg stemmer også for å montere den originale skiven og viserene.

• Liker
Takk alle sammen:)
Har selv og kommet frem til at jeg må fp montert tilbake de gamle delene.

Jeg får slutte meg til rekkene og gratulere med en fin gammel Seiko. Det var et sympatisk trekk at du fikk med de gamle viserne da.

• Liker
Gratulerer! Håper den sto til forventningene. Ser frem til å se den på neste gtg :)

• Liker
Gratulerer med en lekker vintage Seiko dykker. Jeg gleder meg på dine vegne. Det må være deilig å få denne inn, så genuint interessert som du er av Seiko dykkere. :D

• Liker
Gratulerer med en lekker vintage Seiko dykker. Jeg gleder meg på dine vegne. Det må være deilig å få denne inn, så genuint interessert som du er av Seiko dykkere. :D

Takk:)
Det var helt fantastisk og få denne på plass er jo hjørnesteinen i samlingen. Jeg har latt mange måtte gå fordi enten de var for dyre eller ikke i den standen jeg ville ha. I utgangspunktet var ikke denne så interresant heller helt til jeg fikk vite at det utskiftete orginale delene var med. Da tok jeg en sjangs og slo til:) Anger ikke og en dag er den tilbake i orginal stand:)

• Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Jon Ali