Det var en gang i 1965 da Seiko lanserte sin første skikkelige dykkerur.......
Her en Seiko 6217-8001 eller "62MAS" og er fra Mai 1967 ifølge serienr.
Det er dette som regnes som Seiko sitt første skikkelige dykkerur.
Etter å ha tømt klokkekontone på en Seiko MM300, kom jeg jo selfølge over en slik.....
Da beynte mailing med vedkommende som solgte denne, frem og tilbake for flere bilder og finne ut om den var i såpass orginal som selger påstod. Uheldigvis var skiven på visere byttet ut med aftermarked, men heldigvis fulgte det gamle med. Dette endte i kjøp som var relativt impultisivt, kunne ikke la enda en 62MAS i såpass ok stand og pris gå forbi...
Altid like gøy og åpne pakke.... Er jeg blitt lurt eller ikke....
Viktig og sjekke at det er riktog urverk
Her er gamle visere og skive.
Så nå må bestemme om jeg skal ha den slik den er eller sette den tilbake til orginal stand.
Her en Seiko 6217-8001 eller "62MAS" og er fra Mai 1967 ifølge serienr.
Det er dette som regnes som Seiko sitt første skikkelige dykkerur.
Etter å ha tømt klokkekontone på en Seiko MM300, kom jeg jo selfølge over en slik.....
Da beynte mailing med vedkommende som solgte denne, frem og tilbake for flere bilder og finne ut om den var i såpass orginal som selger påstod. Uheldigvis var skiven på visere byttet ut med aftermarked, men heldigvis fulgte det gamle med. Dette endte i kjøp som var relativt impultisivt, kunne ikke la enda en 62MAS i såpass ok stand og pris gå forbi...
Altid like gøy og åpne pakke.... Er jeg blitt lurt eller ikke....
Viktig og sjekke at det er riktog urverk
Her er gamle visere og skive.
Så nå må bestemme om jeg skal ha den slik den er eller sette den tilbake til orginal stand.